E-bike s novými funkcemi SHIMANO STEPS

před 3 týdny

Shimano brzy vydá nový firmware, který umožní e-bikovým jezdcům použít na s pohonem SHIMANO STEPS pro režimy podpory používání Di2 řadící ovládání na silničních řídítkách.

Tím se rozšiřuje okruh možností SHIMANO STEPS, které zahrnují širokou škálu kol včetně touringových kol, gravel biků, rychlých dopravních elektrokol a větší svobodu pro výrobce k vytvoření kol s různými výkonostními charakteristikami.

Díky této funkci, bude pro jezdce na elektrokolech největší výhodou, že při přepínání asistence nebudou muset dávat ruce dolů z řídítek, což znamená, že po celou dobu budou mít elektrokolo pod kontrolou. Další výhoda je pro gravel kola, kde může kamenitý nebo hrbolatý terén vyhazovat nevybalancované jezdce z jejich jízdní linie. To také znamená, že jezdci mohou mít silniční řídítka aniž by museli používat MTB spínač. Vzhled elektrokola tak bude čistější.

 

 

Tento nový technologický pokrok je dosažen díky novému E-TUBE firmware vytvářející komunikaci mezi elektronickými Di2 řadícími tlačítky a pohonnou jednotkou. Firmware bude uvolněn pro výrobce 8. dubna.

Nově bude kompatibilní SHIMANO STEPS se Shimano Ultegra Di2 pákami (R8070) a nejlépe se hodí po e-road a e-gravel kola, která v nadcházející sezóně zasáhnou trh.

Pieter Vincent SHIMANO STEPS brand manager: “S elektrokoly, které rychle zśkávají popularitu jak u horských bikerů, tak I u městských jezdců a turistů, je dalším logickým krokem přinést na trh elektrokola se  silničními řidítky. I když je tento segment nový pro mnoho jezdců, Whilst these might be new segments for many riders, je očividně přitažlivým pro jezdce, kteři chtějí e-sílu použít po stezkách, gravel cestě nebo silnicích spolu se závodnější polohou, které umožní silniční řídítka.”

“Nová kompatibilta mezi pohonnými jednotkami a kotoučovými pákami Ultegra Di2 umožňuje jezdcům, kteří často čelí mílím a mílím zničujícího terénu, nejen využít přípomoc pohonné jednotky, ale take bezpečně změnit režimy podpory a umožnit zkušenost přirody daleko od nepřatelského silničního provozu.”

SHIMANO STEPS e-road a e-gravel využívající funkci silničních řídítek je kompatibilní s pohony E8000, E7000, E6100 a E5000, je funkční s bateriemi na dolní rámovou trubku a integrovanými bateriemi a displeji  E6100 nebo E7000.

Řazení Ultegra Di2 v kombinaci se sadou SHIMANO STEPS je dale kompatibilní s přehazovačkou Ultegra (RD-R8050) a Ultegra RX (RD-RX805), a rovněž XT (RD-M8050) nebo XTR (RD-M9050) a řadící funkce bude nastavitelná prodstřednictvím aplikace E-TUBE project.

Pro jezdce, kteří se rozhodnou použít mechanické řazení pro systém SHIMANO STEPS, a nemají Di2 tlačítko, je stale možné použít silniční řídítka, protože 3. spínač displeje lze take použít pro přepínání režimů podpory.

Pro touringová, gravel a cestovní e-kola bude možné použít nový převodník 47Z (SM-CRE-R), který se snadno namontuje mezi pohonnou jednotku a rameno kliky. To dává vyšší převodový poměr než současné MTB a Trekkingové SHIMANO STEPS převodníky a umožňuje jezdcům zvýšit výkon, což tvyšuje rychlost. Tento product bude k dispozici od června 2019.

 

 

VÍCE E-BIKE KOMPONENTŮ PRICHÁZEJÍCÍCH V ROCE 2019:

Stejně jako nový firmware, Shimano toto léto uvede následující komponenty pro elektrokola:

  • 160mm klika pro e-biky doplňující délky klik 175mm, 170mm a 165mm. 160mm verze má lepší vzdálenost mezi pedálem a terénem, kdy je menši šance kontaktu pedálu se zemí a také přirozené pro menši jezdce (dostupnost duben 2019).
  • 12-rychlostní komponenty pro elektrokola včetně MTB převodníků 34Z, 36Z, 38Z s technologií Dynamic Chain Engagement+ a 42Z 12-rychlostní převodník pro e-trekkingová kola bike (dostupnost od května 2019).
  • Nová kompaktní a přenosná 4-amp nabíječka SHIMANO STEPS s vysokou úrovní voděodolnosti IPX5. Nabíječka EC-8004 nabíjí dvakrát rychleji jako nabíječka SHIMANO STEPS EC-E6002, nabíjení z nuly na 80% za 2.5 hodin (plné nabití: 4.5h), a s lehkou váhou je ideální pro uložení v batohu a nabíjení baterie při pauzách na vyjížďce (dostupnost září 2019).

 

 

(tz)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu