Shimano XT M8100 a SLX M7100.
Tyhle dvě sady jsou zcela nové a zcela očekávaně přináší 12 rychlostí i do nižšího spektra, než je XTR. Obě sady technologicky vychází z nejvyšší řady, tedy XTR, ale vždy přináší dostupnější materiály a zpracování, tedy i cenu. Díly se začnou prodávat od července, tak snad si na ně nebudeme muset počkat, jako to bylo v případě ročního odstupu jako u XTR.
Shimano XT
Sada s označením M8100 bude také používat ořech Micro Spline, který dovolí osazení kazetou 10-45 (461 g) i 10-51 zubů (470 g). Ani příznivci dvoupřevodníků nebudou ochuzeni o svůj milovaný přesmykač, kliky s jedním či dvěma převodníky (36-26) a dvoj či čtyřpístové brzdy s kotouči Ice Technologies Freeza.
Převodníky mají pochopitelně integrovanou osu a NW ozubení převodníků o velikosti od 28 po 36 zubů. Délka budou na výběr od 165 po 180 mm a se třemi řetězovými linkami, 52, 55 a 56,5 pro případ nasazení zadní osy Super Boost 157. Za zmínku stojí i mono-páčka pro ovládání přesmykače, tedy jediná páčka pro palec místo dvou u sebe.To už známe u XTR. Nová budou i zapletená kola pro XC a pro Trail/enduro. XC model bude vybaven 28 dráty a 24mm ráfkem s výslednou hmotností 1764/1840 g dle průměru kola. Endurová kola mají 30mm ráfek a stejný počet drátů, jen váha vzrostla na 1846/1932 g.
Rozdíly XT proti XTR: má zapltená kola, nemá 38zubý převodník, jen 20° náklon pák, nemá XC vešrzi brzdové páky, nemá středové složení, nemá páčku teleskopické sedlovky, méně verzí přehazovačky, 365 g
SLX
Dají se očekávat jen nepatrné rozdíly oproti vyšší řadě, prvním kompromisem je rozsah převodníků, SLX nabídne jen 30/32/34 a nenajdete ani 180mm délku klik. Také kazety SLX nabídnou stejný rozsah, jako všechny vyšší řady. Nepatrně vyšší hmotnost je dána použitím ne 10 ocelovými pastorky, jako u XT ale hned 11 na hliníkovém unašeči. Tím se SLX dostalo na 513, respektive 534 g u kazety. Také zde bude mono-páčka pro přesmykač. Ani SLX neuteče volbě zda 2 či 4 pístky na brzdě, sic už bez Freeza technologie kotoučů.
ROZDÍLY SLX proti XT: absence nastavení mrtvého krku u brzdových pák, 1 hliníkový pastorek, menší nabídka řetězů, žádná zapletená kola, nezařadíte více převodů jedním tahem pravé řadící páky, nemá pogumování řadících pák, sil-tec povrchová úprava řetězu, nemá Freeza techonologii na kotoučích, 148 g
Galerie Shimano XT:
Galerie Shimano SLX:
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT