1. Odstraňte stávající ráfkovou pásku, ráfek odmastěte a
zbavte ostrých hran a vrypů. Poté na něj nalepte lepicí pásku tak, aby
překrývala všechny otvory.
2. Koncem pásky překryjte její začátek zhruba o 30 mm.
Vyžaduje-li to výrobce, překrytí proveďte v místě díry pro ventilek.
Snažte se pásku při aplikaci zbavit všech vzduchových bublin, popřípadě
odstraňte druhou krycí vrstvu, jde-li o oboustrannou pásku (různí se
výrobce od výrobce).
3. V pásce udělejte otvor pro ventilek.
4. Nainstalujte ventilek do vložky. Dbejte na pokyny
výrobce ohledně umístění různých podložek.
5. Těsnicí vložku začněte nasazovat do ráfku od
ventilku stejnoměrně na obě strany. Zároveň ji dostatečně
předepněte.
6. Vycentrujte vložku tak, aby nepřečnívala přes patku
ráfku. K tomuto účelu použijte předmět bez ostrých hran, aby nedošlo
k jejímu porušení.
7. Obvyklým způsobem nasaďte plášť.
Zkontrolujte, jestli jeho patky doléhají na těsnicí vložku. Plášť
nafoukněte, aby se usadil v ráfku, a to zhruba na 2,5 Baru. Pokud se vám to
nedaří pro netěsnost, potřete jeho patky teplou mýdlovou vodou.
8. Vypusťte z pláště vzduch a odstraňte jádro
ventilku. Přes něj pak aplikujte těsnicí roztok.
9. Po opětovném nahuštění pláště (cca 2 Bary)
kolo několikrát protočte v ruce.
10. Zkontrolujte netěsnosti. V případě
prolínání tmelu zatřepte kolem ve vertikální poloze tak, aby místo úniku
vzduchu při tom bylo v nejnižším bodě pneumatiky. Tento postup opakujte
až do úplné vzduchotěsnosti pláště. Tu lze ještě ověřit ponořením
kola pod vodní hladinu.
Pokud to výrobce uvádí, nechte kolo před použitím odstát. Při první
vyjížďce jeďte opatrně a častěji kontrolujte tlak v pláštích.
Poznámka: Toto je obecný postup, který se může od doporučených výrobci lišit. Při montáži se řiďte konkrétními pokyny výrobce.
Připravil: Jaroslav Novák
Foto: Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT