Od počátku skvělý let

28.2.2017
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2008-04-21T22:55:09 --><p>GARY FISHER SUPERFLY</p><p>Nebyl prvním, avšak pionýrem byl a je bez pochyb - ano, mluvíme o Garym Fisherovi. Svou důvěrou a propagací většího průměru kol u biků odstartoval slibné tažení devětadvacítek za zájmem bikerů, možná není nadsázkou říci revoluci takzvaných velkých obručí. Karbonový hardtail Superfly 29" je hvězdou celé jeho letky, její okrasou, a jako takový nesmí chybět v desítce Velo stars této sezony.</p>

Mohli byste sice říci, že Superfly je jen jeden z karbonových rámů, že vlastně Gary zaspal a na uhlíkovou vlnu naskočil pozdě, jako jeden z mnoha, tak proč ta oslava? V podvědomí by vám však zřejmě hryzal zárodek nejistoty, zda to opravdu lze tvrdit. Ano, karbonu je na trhu přehršel, ale devětadvacítkový guru jím udělal více: podtrhl svou důvěru ve větší rozměr zapletených kol a jim přizpůsobený rám i některé komponenty. Karbon mu navíc, alespoň podle vlastního tvrzení, umožnil dát tomuto biku do vínku mnohem lepší vlastnosti než kovové materiály. Už po podzimních veletrzích jsme věděli, že k vyzvání k poměření sil v terénu z naší strany dojde a že jistě bude přijato. Stalo se.

Devětadvacítkový Olymp
Superfly tvoří úplný vrchol nabídky, takže se v jeho rámu podle očekávání snoubí řada ojedinělých technologií, které by se měly příznivě odrazit v tuhosti i rychlosti ovládání. Hmotnost karbonového monocoque rámu ve velikosti 17,5" činí pouhých 1250 g, tedy o 300 g méně, než tomu bylo u jeho loňského hliníkového předchůdce. Nejzajímavější momenty jsou soustředěny na zadní stavbu a hlavovou trubku. Zadní partie kola je neobvyklá asymetrickým provedením řetězových vzpěr a elegantní výztuhou na straně kotoučové brzdy. Výsledkem by měla být značná tuhost v záběru a při brždění. Tato partie je navržena tak, že zde není třeba přidávat další můstky, což je přínos pro estetiku i průchodnost pláště. Rám je poté připraven pojmout obutí až o šíři 2,25".
Vzpěry vidlice se spojují až u sedlové trubky, kde vytváří spolu s horní rámovou trubkou velmi masivní tvar komplikovaného tvaru. Podobně mohutná je oblast středového pouzdra a semiintegrované hlavové trubky. Ta je velmi krátká, aby se výška řídítek přiblížila 26" kolům a umožnila tak sportovní posed i menším jezdcům. Poslední neobvyklý výdobytek je před našimi zraky skryt – je jím odlišné dimenzování spodní rámové trubky u různých velikostí tak, aby byly vždy zachovány stejné mechanické vlastnosti.
Vidlice Fox F80 RLC nese označení G2 29", které nám sděluje, že byl model vyroben speciálně pro potřeby fisherovské geometrie Genesis 2. Ta, stručně shrnuto, mění jízdní vlastnosti kola zkrácením stopy (větším předsunutím nohou vidlice) především směrem k citlivějšímu ovládání v nízkých rychlostech. O řazení a pohon se stará sada Sram X.0 doplněná karbonovými klikami Bontrager Race X Lite a brzdami Avid Juicy Ultimate, všechny ostatní doplňky nesou rovněž logo s velkým „B". Superfly je jednoznačně jedním z nejkrásnějších kol, která jsme v redakci měli – jeho ladné křivky jsou natolik vyzývavé, že mu cesta z krabice do terénu trvala jen několik minut. Pokud chcete, aby Superfly vážící 10,7 kg bez pedálů dělal společnost i vám a na dlouhou dobu, připravte si částku rovnou symbolické číslici 99 929 Kč.

JAKÝ BYL GF SUPERFLY V TERÉNU, TO SE DOZVÍTE V KVĚTNOVÉM VELU!

Menu