Šaškové a král

28.2.2017

Na vládě nad našimi koly se od letošního roku bude podílet nová královská dynastie, jež se zrodila v laboratořích černo-oranžového obra Continental. Po uhlazeném Speed Kingu byl stvořen drsnější a nekompromisnější vládce terénu Mountain King spoléhající navíc na vlastnosti zázračné „nano“ směsi Black Chili Compound. Abychom se s novou královskou rodinou lépe poznali, domluvil nám jejich stvořitel třídenní audienci v malebném kraji italského Toskánska.

Možná vás někdy napadlo, jak asi taková akce probíhá. Jako redaktorský nováček jsem odlétal také pouze s mlhavou představou. Logika testovacího kempu slibovala špetku teorie a spousty pestrých kilometrů v sedle kola obutého do různých provedení plášťů. Ale mýliti se jest údělem nováčka! Realita byla jiná. Rychle se ukázalo, že pro úspěch nového produktu je důležitý především útulný hotel se zástupem šikovných kuchařů, možnost proletět se vrtulníkem, šílená jízda v Audi RS 4 (o příjemnosti tohoto zážitku nejsem doposud přesvědčen) a večerní posezení při živém jazzu. Rozsah a okázalost doprovodného programu takřka vybízely ke spekulaci, že Continental žádný nový plášť nemá, nebo alespoň ne žádný povedený. Druhý den ale na testování přece jen došlo a mně spadl kámen ze srdce – Mountain King je dobrý a svůj okruh přívrženců si jistě najde. Všechny zážitky, které nám hostitelé připravili, byly tedy opravdu jen zábavou a ne neobvyklou variantou úplatku. Díky bohu.

Ale přece jen, nebylo těch šašků na jednoho krále až příliš?, napadlo mě, když jsem se vracel domů k horám nastřádané práce. Pár hodin testování, dva dny na cestách a oblaka skleníkových plynů z motorů letadel. Co takhle poslat do Vela nový katalog s párem plášťů a za ušetřené peníze přibalit jako pozornost gumy na redakčního transita? Výsledek by byl stejný. Mountain King by prošel testem, navíc ještě důkladnějším, než jsme měli možnost absolvovat a při cestách za testy kol bychom si byli v redakčním autě jistější v zatáčkách. My bychom napsali podobný článek a nemuseli se kvůli jednomu vzorku a jedné směsi trmácet přes půl Evropy. Jedno zda Continental, nebo jiná značka. Ale možná právě obrovská ekonomická síla tohoto gigantu to vše ještě gradovala.

Na druhou stranu, když teď s odstupem několika týdnů sleduji letadla startující z ruzyňského letiště a na monitoru počítám další stovky písmenek mé práce, chce se mi vzkázat německým přátelům: „Až do té směsi začnete sypat zase jinak velké kousky plnidla, dejte vědět!“

Menu