A začněme hned tím nejdokonalejším z nabídky domácí značky,
strojem Roar Disc. Právě tato vlajková loď spolehne v příštím roce na
moderně koncipovanou karbonovou vidlice s vnitřním vedením a 15mm osou,
mající za úkol zajistit potřebnou tuhost bez nutnosti slevy z jistého
vedení. Hydraulické kotoučové brzdy s 160mm kotoučem vpředu a 140mm
kotoučem vzadu následně poskytnou brzdný výkon a citlivost dávkování,
která byla dosud pro silniční kola ¨prakticky nedosažitelná.
Na stejný stupínek lze postavit i stroj Roax, cílící na fanoušky
cyklokrosu. I jemu je základem pro stavbu rámu kvalitní uhlíkové vlákno a
díky velmi univerzální geometrii a dostatečnému prostoru pro širší
pláště si tak může najít uplatnění nejen v cyklokrosu, ale
i v celodenních výletech na nejrůznějším povrchu. Zadní stavba
Ultralite SS vakuum umožňuje propružení ve vertikálním směru a podílí
se na vysoké míře pohodlí při zachování maximální boční tuhosti
(kterou garantuje mohutně dimenzovaná oblast v okolí středového složení
i nově řešené řetězové vzpěry). Z dalších úprav, které Pells
využívá, zmiňme hlavovou trubku 1 1/8“ – 1 ½“, středové pouzdro
BB86 (Press Fit), celokarbonové patky, nebo karbonovou vidlici CX s vnitřním
vedením a 15mm osou, jež se podílí na mimořádné tuhosti a jistotě
vedení. Hydraulické kotoučové brzdy s 160mm kotoučem vpředu a 140mm
kotoučem vzadu poskytují mimořádný brzdný výkon a citlivost dávkování.
Tento model bude současně nabízen s možností aplikace individuálního
designu.
Pells však neopomíjí ani ekonomičtější úroveň strojů. Právě zde
se totiž zrodila disková verze osvědčené řady Aeron s přepracovanou
geometrii směrem k maximální univerzálnosti tohoto kola. Aeron Disc
nabízí vyšší míru stability, klidnější jízdní projev, dostatečný
prostor pro osazení širšími plášti až do 30 mm. Karbonová vidlice má
vnitřní vedení hadic, či bovdenů. Hydraulické kotoučové brzdy poskytují
brzdný výkon a citlivost dávkování za jakýchkoliv povětrnostních
podmínek. Disková verze Aeronu by měla splnit nároky coby ideální
všestranné kolo na najíždění tréninkových kilometrů i na dlouhé
pohodové výlety.
Pro nastávající rok se zrodila i nové modelová řada, a to Nexter. Ta
sice navazuje na osvědčený model F9, avšak použitím exkluzivního
karbonového kompozitu s HM vlákny a zvýšením zdvihu zadní stavby na
129 mm posouvá tento rám do jiné dimenze. Stroj si tak udržel všechny
typické přednosti 29“ kol, jako je lepší průchodnost terénem, vysoká
trakce, jistota ovládání, stabilita a současně je podpořil právě
zvýšeným pracovním rozsahem zdvihu. Geometrie je navržena tak, aby bylo
možné použití odpružené vidlice se zdvihem v rozsahu 120 – 130 mm.
Samozřejmostí je využití zadní osy 142×12 mm. středového pouzdra BB92 a
kónického sloupku 1 1/8“ – 1,5“. ¨
(tz)
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT