Zásadní změny v distribuci Rubeny

21.8.2015
<p>Těžko si budeme zvykat na změnu jména našich českých pneumatik. Rubena se tak trochu plíživě a potají přejmenovala na Mitas, aniž by o tom světu dala moc vědět. Na co si ale český biker zvykne snáze, to je distribuce. Tu převzala společnost Levelsportkoncept, která se u nás etablovala značkami SH+, Maloja, POC, Kjus a řadou dalších. Můžeme být hrdi na to, že se po bok těchto věhlasných a prestižních log postaví i náš domácí výrobce.</p>

LEVELSPORTKONCEPT se stal distributorem veloplášťů a veloduší značky Mitas. Konkrétně nejvyšší řady Elite. Velopláště a veloduše Mitas se vyrábí kompletně v České republice a každý výrobek z této elitní kategorie je podroben finální výstupní kontrole. Mitas byl v letošním roce hlavním partnerem a oporou mnoha týmů na prestižním závodě Cape Epic v Jihoafrické republice. Nová technologie Textra zajistila 40 závodníkům během 8 dnů 0 defektů.

Mitas je rebrandingem dobře známé značky Rubena. V rámci holdingu dochází ke konsolidaci výroby pneumatik pod jednu značku. Mitas je jedním z největších světových výrobců zemědělských pneumatik. Kromě toho vyrábí a distribuuje široký sortiment průmyslových a motocyklových pneumatik se značkou Mitas. Mitas/Rubena je největším evropským výrobcem veloplášťů (350 druhů) a veloduší (400 druhů).


Historie:
Dnešní akciová společnost RUBENA Hradec Králové vznikla v roce 1999 spojením dvou do té doby samostatných subjektů, a sice firem RUBENA Náchod a GUMOKOV Hradec Králové.

V Náchodě má gumárenský průmysl dlouhou tradici. Již v roce 1908 začal Josef Kudrnáč s výrobou mazadel, ucpávek a osinko – pryžového zboží. V roce 1923 přibral jako společníka Ing. Jaroslava Hakaufa, aby společně zahájili výrobu technické pryže a postupně dalších gumárenských výrobků. V roce 1928 se cesty obou partnerů rozešly – Jaroslav Hakauf odešel do Hradce Králové a Kudrnáč v Náchodě zahájil výrobu veloplášťů a veloduší. V roce 1929 firma Kudrnáč vyrobila první český autoplášť a autoduši.

Po druhé světové válce byla firma Kudrnáč přeměněna na národní podnik a v roce 1947 dostala nový název – RUBENA. O rok později byl v Náchodě založen gumárenský kombinát Rubena Náchod, který se spojil s hradeckou gumovkou a se strojírenským závodem v Předměřicích. O pět let později došlo k reorganizaci oboru a vznikla VHJ České závody gumárenské Náchod se závody ZZN Náchod, SNP Praha, Gumokov Hradec Králové, Osinek Kostelec nad Orlicí a Asbestos Zvěřínek.

V 60. letech se ve výrobě technické pryže začala používat vstřikolisová technologie a počátkem 70. let byla výroba automobilových pneumatik převedena z Náchoda do Otrokovic. V roce 1989 vznikl samostatný státní podnik RUBENA Náchod, o tři roky později byl přeměněn na akciovou společnost. Součástí ČGS a.s. se RUBENA Náchod stala v roce 1996.

V Hradci Králové je počátek gumárenství spojen se jménem rodiny Hakaufových. 25. srpna 1928 byla do obchodního rejstříku zapsána firma Veřejná obchodní společnost zaměřené na výrobu gumového zboží. Nová továrna slavnostně zahájila provoz 14. srpna 1929 a od roku 1930 nesla firma název Gumovka – Ing. Jaroslav Hakauf a synové. Během války zůstala výroba nepřerušena. Původní majitelé se po válce již nevrátili a po znárodnění připadla firma pod gumárenský kombinát Rubena Náchod. Samostatný národní podnik Gumokov Hradec Králové vznikl v roce 1953, kdy se vyčlenil z náchodské skupiny a byl přímo řízen Hlavní správou gumárenského průmyslu. V roce 1958 byl Gumokov začleněn do nově utvořené výrobně hospodářské jednotky České závody gumárenské a v této podobě fungoval až do roku 1990.

Koncem roku 1990 vznikla akciová společnost GUMOKOV, která byla zařazena do druhé vlny privatizace. Součástí ČGS a.s. se GUMOKOV stal v roce 1997. O dva roky později vznikla spojením s firmou RUBENA Náchod akciová společnost RUBENA Hradec Králové s provozy v Hradci Králové, v Náchodě a Velkém Poříčí. RUBENA Hradec Králové realizuje rozsáhlý investiční program „RUBENA 2007“, na který obdržela významné vládní investiční pobídky. Cílem investic a celkové restrukturalizace podniku je posílení flexibility a konkurenceschop­nosti na nejnáročnějších světových trzích.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu