Venge ViAS v unikátním jízdním testu

3.8.2015
<p>Prý jsem jeden asi z deseti lidí v Evropě, kteří kdy na novém aerodynamickém Specialized Venge ViAS jeli, tak se mně všichni ptají jak to jelo, jak to brzdilo, jak to zatáčelo. Nevím, jak se to Michalovi z marketingu Specialized C.E. podařilo, ale kolo, které bylo na prezentaci značky v Rakousku jen na focení a nikomu jej nepůjčili, tak mě na něj dali moje vlastní pedály, nastavili posed 75,5 mm a na tři hodiny se tvářili, že jim nebude chybět.</p>

Venge ViAs je nový aerodnyamický model s vlastní konstrukcí brzd, prouhnutými řídítky, koly s 64mm vysokými ráfky, novým rámem a sedlovkou. Zkrátka úplně nový produkt Win Tunelu v Morgan Hill.

Absolvoval jsem na něm 66 kilometrů svižným tempem ve zvlněném terénu z Leogangu na Hochfilzen, Lofer a Saalfelden. A nutno podotknout, že se mi na něm jelo prostě skvěle. Tuhost a rychlost jsou jeho hlavní charakterové rysy. Samozřejmě jsem nebyl schopen posoudit aerodynamiku. Kola fantasticky hučí a s každým šlápnutím a nakloněním kola sviští, síla nohou i rukou se přenáší do celého kola a připadáte si s ním jako srostlí. Energie se nikde nevstřebává a kolo poslušně reaguje na každý podnět. Je to tak nové, že si na to musíte skoro zvykat, především pak při jízdě ze sedla. V zatáčkách a klesáních kolo vede jistě, plochá řídítka se pohodlně drží i při pohodové vzpřímené jízdě. Snad jen dvakrát jsme přeletěli krátké dlážděné úseky a vymetli pár výmolů, takový terén určitě nebude pro Venge tím pravým, ale že by to byla nějaká tragedie, to tedy určitě ne.

Jediné, na co nejsem schopen odpovědět a pohříchu právě na to se mně všichni ptají, jak nové brzdy brzdí. Jednak je třeba zohlednit, že kolo bylo úplně nové, má karbonové ráfky a nové špalky a jednak to, že jsem během jízdy dvakrát zmokl. Za těchto podmínek moc nebrzdilo, to musím uznat, ale konstruktéři tvrdí, že účinnost brzd je zcela srovnatelná s čelistmi Shimano Dura-Ace a že plný brzdný výkon byl při konstrukci tohoto kola prvořadým kriteriem. Věřme jim. Maloobchodní cena nejvyššího modelu s Powermeterem by měla být těsně pod 300 000 Kč.

Více o silničních novinkách se dozvíte v časopisu 53×11 č. 6, který právě vychází, reportáž z prezentace bikových novinek 2016 pak najdete ve Velu 9, které vychází 20. srpna.

Martin Raufer

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu