Odtajněno! Specialized představil nové LEVO

5.7.2015
<p>Že jste se s tímto modelovým názvem o amerického Specializedu ještě nesetkali? Garantuji vám, že jste se nesetkali ani s takovým kolem. Zúčastnili jsme se prezentace a ostrých testovacích jízd v rakouském Leogangu a ještě cestou tam jsme sami nevěděli co je vlastně cílem naší cesty. Takové utajení, takové tajnůstkaření prezentaci Leva provázely. A o co že se jedná? O elektromountan­bike!</p>

Koncept Leva, tedy baterie, elektropohon a obutí třípalcovými pneumatikami 6Fattie (650B) se objevuje na osmi modelech čtyř typů kol – na fullu se zdvihem 140mm, na dámském fullu, na fatbiku a na hardtailu. My měli šanci testovat to neojstřejší z nich – fulla. Neptejte se „Proč?“ To je zcela zbytečná otázka, dejte věcem čas a především – svezte se. třeba příští rok na jednom z Velo Test Festů. My se svezli v Rakouskou, zprvu na šotolině, abychom si systém osahali a pak na hřebenovce, extrémně náročném trailu plném kořenů a šutrů. Testovací jízda nám pořádně zamotala hlavu, proto radši konec komentářů a vystřízlivět.. Zatím se spokojme s daty.

Levo vypadá jako FSR StumpJumper, má zdvih 140mm a kola průměru 27,5″, ovšem na 38mm širokých ráfcích Roval a s třípalcovými gumami 6Fattie. Reálný průměr kol je tedy velký. Je to především mountainbike se všemi jeho parametry – krátká zadní stavba (459 mm), nízko položený střed (342 mm), adekvátně položená hlava (67st). Jen ta hmotnost – 22,5 kg velikosti L, při hmotnosti baterie 3,5kg. Hodně z toho jde na vrub kol s širokými ráfky a třípalcovými gumami, své taky žádá motor.

Kde je akumulátor? Kolo vůbec nevypadá jako elektrokolo, vše je kapotované (což je nejlépe vidět na červeném prototypu konstruktéra Vince) a připomíná spíš kola s integrovanými převodovkami. Použita je Li-Ion baterie 504 wh u modelu S-Works, 460wh u nižších modelů.

Baterie je schovaná ve spodní rámové trubce hliníkového rámu. Hodně zapracováno bylo na tom, aby neměl vůbec žádnou vůli. Dole jí drží velký čep, nahoře mohutný, avšak lehký šroub. Motor o výkonu 250 W má tři režimy asistence, přičemž ten nejvyšší se snad ani v nejprudších stoupáních nepoužívá, kolo má tendenci prohrabávat.

Levo, to ale nejsou jen zdvihy, gumy a pohony, to je také inteligentní komunikace s mobilními telefony za pomoci speciální aplikace Mission Control App. Ta ukazuje nejen klasická cyklistická data, jako jsou ujeté kilometry nebo nastoupené metry, ale také zařazenou míru podpory a zůstatek baterie. Kolo nemá vlastní displej, řídítka jsou zcela holá, jen zboku spodní rámové trubky jsou tlačítka s diodami. Vše je v aplikaci! Systém se také umí nabourat do přístrojů Garmin, kde obsadí políčko pro tepovou frekvenci a namísto ní vám ukazuje data o elektropohonu. Aplikace komunikuje s oblíbenou sportovní aplikací Strava. Stačí? Svět se změnil… Více v příštím Velu.

FOTOGALERIE Více fotografií zde: https://www.ivelo.cz/…fotogalerie/

A jako bonus na závěr alespoň jeden jízdní, ten nejzásadnější postřeh – neuvěřitelná průjezdnost terénem. Zapomeňte na to, že kolo s motorem je kolo pro důchodce.

Martin Raufer

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu