Giant za horizontem příštího roku

30.6.2015
<p>V minulých dnech byla na Mallorce představena zcela nová kolekce silničních strojů TCR, a to hned ve třech úrovních – Advanced SL, Advanced Pro a Advanced. Řada TCR má i nadále zajistit spolehlivé „nářadí“ pro nejvyšší úroveň cyklistiky na jakýkoli povrch.</p>

Pro nové modely byly připraveny nové technologie a metody zpracování kompozitu. Již od počátku pak bylo myšleno na klíčové potřeby jezdců, i proto se značka soustředila u rámů na docílení ideálního poměru hmotnosti a tuhosti při současném zachování specifických jízdních vlastností tohoto rámu.

Na nejvyšším stupínku nabídky stojí model Advanced SL, který nabízí ve srovnání s předešlou verzí 12% úsporu hmotnosti, minimalistické tvarování horní a sedlové trubky či zadních vzpěr. Nechybí ani integrovaná sedlovka Variant pro snazší docílení potřebné úrovně komfortu.

Malé hmotnostní úspory (30 g) pak bylo docíleno i u přední vidlice Advanced SL, kde podklady hovoří o současném navýšení tuhosti a vylepšení pozice spodního ložiska hlavového složení OverDrive2 pro optimalizaci přenosu síly ve spolupráci se spodní částí rámu.

U nižší řady Advanced Pro naleznete také novou sedlovku Variant, zde ovšem v klasickém provedení (není integrovaná). Současně je vsazeno na celokompozitovou přední vidlici a prakticky všechny technologické benefity vyšší řady jako PowerCore a Megadrive. Nově je zde připraveno také vnitřní vedení bovdenů. Nejnižší řada Advanced pak volí u vidlice hybridní spojení kompozitových nohou a hliníkového sloupku.

.

Kola se točí dál

Spolu s úpravami základů stroje se značka Giant soustředila i na vylepšení vlastností svých zapletených kol. Technologie Dynamic Balanced Lacing (DBL) pracuje s optimalizací napnutí drátů pro zajištění vyvážené tuhosti při záběru. Smysl spočívá v myšlence zajištění potřebných vlastností výpletu, když jsou dráty v „tahu“, méně se pak soustředí na dráty pod „tlakem“. Pokud jsou tedy kola v klidovém režimu, naměříte rozdílnou tenzi, jakmile se ale rozjedou, napnutí jednotlivých paprsků se vyrovnává. Současně bylo zapracováno na uchycení drátů v náboji pro podporu boční tuhosti setu.

.

Pohodlíčko za každé situace

Rodinka doplňků, které doznají pro následující rok změn, zahrnuje i sedla. I zde je nově cíleno na zajištění požadovaných vlastností při jízdě, nikoli statickém zkoušení. I proto je nově využito myšlenky přizpůsobení tvaru sedla podle jízdních návyků jezdce a od toho odvozeného tvarování v oblasti kontaktu s pánví.

Další novinkou, pojmenovanou Particle Flow Technology, je umístění sypkých částic do dvou vzájemně oddělených vnitřních prostorů v sedle, čímž se na kontaktních místech sníží tlak až o 20 %.

(ep)

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu