GIANT 2015: nové pokolení DEFY

14.7.2014
<p>Šest let po prvním představení maratonských silniček Defy přistoupil Giant k jejich radikálnímu omlazení. Tentokrát nejde o žádný facelift, u nové generace nezůstal na kameni kámen. Výjimkou je pouze geometrie, jen ta byla zachována. Kotouče, nová konstrukce, nové tvary a barevná schémata – to jsou hlavní odlišnosti kolekce Defy 2015. Při slavnostním odhalení v překrásných skotských kulisách jsme nemohli chybět.</p>

Při stručném představení se zaměříme na nejvyšší model Defy Advanced SL, řada technologií však prosakuje až k nejdostupnějším hliníkovým rámům.

Kotouče pro každého

Karbonový rám Defy s ráfkovými brzdami je minulostí. Modely Advanced SL jsou osazeny diskovou hydraulikou, stejně tak luxusnější modely řady Advanced Pro, nejdostupnější karbonová řada Advanced využívá mechanické diskové brzdy. Čelisti zůstaly jen na hliníkových modelech Defy.

Výkon bez pozlátek

Rám nejvyššího modelu SL ve velikosti M váží pod 900 g včetně integrované sedlovky D-Fuse. Její průřez ve tvaru písmene „D“ si značka otestovala už loni na cyklokrosovém rámu a i zde z něj učinila hlavní zdroj komfortu. Tomu dále napomáhají tenké sedlové vzpěry stejně jako optimalizované úhly mezi nimi, sedlovou trubkou a horní rámovou trubkou. Vpředu se o komfort stará tvar vidlice. Práce s materiálem a tvarováním – to je to jediné, na co Giant spoléhá. I bez nadbytečných technologických fíglů rám dle materiálů Giantu překonává současné protihráče od ostatních globálních výrobců v hmotnosti, tuhosti i komfortu. A pevné osy? Stanovisko Giantu je takové, že přidávají hmotnost, komplikují manipulaci s kolem a u silničky nevytváří zásadní výhodu. Na základě svých testů se tedy rozhodli zůstat u rychloupínáků.

K novým rámům nová kola

Již delší dobu Giant osazuje svá kola vlastními komponenty. Na řadě Defy najdeme nová zapletená kola pro diskové brzdy ve třech úrovních. Společnou vlastností je kompatibilita s bezdušovými plášti, šestiděrový úchyt kotouče a 30mm výška ráfku. Nejvyšší karbonový pár váží 1470 g, nižší dva hliníkové 1710 respektive 1835 g.

Bližší informace o novinkách včetně prvního testu modelu Defy Advanced SL najdete ve speciálním čísle magazínu 53×11 věnovaném Tour de France (vychází 6. srpna).

Karel Kuchler

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu