Shimano 2015 – První novinky

28.2.2014
<p>Shimano opět nezklamalo. Přestože si už dávno vrabci na střechách štěbetají o tom, jaké úžasné úpravy tento gigant chystá, nekompromisní řeč informačních embarg však umožňuje pouze malá a postupná nahlédnutí za oponu sezony 2015. Jako obvykle se první ochutnávka týká nižších modelových řad, letos konkrétně Alivia, ale na své si přijdou i další vyznavači cyklistiky.</p>

Co vás u nového Alivia zaujme jako první, je nová vizáž zadní přehazovačky. Ta dostala tvarovou úpravu označovanou Shadow RD. Nabídne tak spolu s designem, poplatným doposud jen vyšším řadám SLX a Deore i menší náchylnost na poškození při pádu. Proměnu ve zpracování a designu prodělal také přesmykač. Jeho hlavním úkolem je připravit spolehlivou změnu převodů a více prostoru pro pláště 29“ kol. Z důvodu stále častějího používání velkého rozměru kol přistoupilo Alivio k úpravě počtu zubů na trojpřevodníku na 40/30/22 a současně nabídce alternativní volby mezi klikami na osu Octalink nebo s průchozí osou Two Piece. Poslední zásadní úpravou je kombo řadicí a brzdové páčky pro hydraulické brzdy. Odpadá tím potřeba několika objímek na řídítkách a celý tento prostor se pohledově vyčistí. Současně Alivio přichází se čtveřicí kazet v rozsahu převodů 11–28, 11–32, 11–34 a 12–36 zubů. Se zásahem do této modelové řady se zrodila i její trekingová alternativa, stejně jako tomu bylo v minulosti u řad Deore, LX nebo XT. Zde ale prozatím Shimano spoléhá na starší design komponentů, tedy prakticky shodných jako v letošním roce. Jedinou zásadnější úpravou je použití nových řadicích páček Tap Fire plus a výběr z klik s osou Octalink nebo „Two Piece“. K dispozici budou ve skladbách zubů 48/36/26 a 44/32/22 zubů.

Shimano Steps

Ač nejsou v našich končinách elektrokola v takové oblibě jako v jiných částech Evropy, neměli bychom opomenout projekt Steps, tedy plně integrovaný systém pro pohon a ovládání jízdního kola. Sada E6000 pracuje s motorem DU-E6000, slibujícím v ideálních podmínkách dojezd až 80 km. Na čem ale Shimano zapracovalo, je odolnost baterie teplotním podmínkám. Na základě testů je potvrzeno teplotní rozmezí pro použití kola v rozsahu –10 °C až +50 °C, pro skladování pak dokonce –20 °C až +70 °C. Vzhledem k možnosti elektronického ovládání intenzity pomoci motoru, ale i řazení je poměrně důležitou informací i to, jak se tento systém dá diagnostikovat – pomocí stejného softwaru, jako se provádí diagnostika stávajících komponentů Di2. To znamená, že by s tím měl vědět rady prakticky každý servis, kde s elektronikou pracují.

Alfine Inter-8

Nulové riziko poškození přehazovačky, prodloužení životnosti řetězu, plynulé řazení bez ohledu na podmínky provozu. To jsou benefity řady Alfine, díky nimž získala poměrně velkou oblibu i mezi sportovně laděnými vyznavači MTB. Právě z toho důvodu došlo k vylepšení těsnění, vylepšení plynulosti a lehkosti změny převodu při jízdě ve vyšším zatížení. Spolu s vylepšením ovládání změn převodu došlo i k zařazení nových řadicích páček SL-S7000–8.

Eda Pinkava

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu