Model SB165 americký Yeti prezentuje převážně jako bikeparkový nástroj a jsou i jezdci, kteří ho neváhají osadit dvoukorunkou. Karbonový speciál s legendárním systémem Switch Infinity byl k vidění třeba i na Red Bull Rampage. A jak si pozorní mohli všimnout, několik dlouhých let se SB165 nijak neměnil. Změna přichází až nyní. Nová generace SB165 se stává mulletem a přidává hned několik vychytávek, s nimiž má být tento bike se specifickým vzhledem ještě lepší.
SB165 neprošel revolučními změnami. Výrobce ponechal základ tak, jak ho známe a nyní prezentuje soubor drobnějších úprav, které však mají ve výsledku vytvářet o generaci pokročilejší kolo na hraně daného segmentu. Ostatně právě Yeti je značkou, která ráda posouvá hranice a od níž se jiní výrobci nejednou inspirovali. U SB165 tak byla přepracována geometrie, hlava svírá úhel 63,5°a efektivní úhel sedlové trubky je 76,9°. Použity jsou 170mm vidlice párované s tlumiči o 165 mm zdvihu. Na odpružení je blízce spolupracováno s Foxem, k detailům této spolupráce se dostaneme v dalších kapitolách.
Přepracovaný Switch Infinity
Jednou z hlavních cest, jak kolo modernizovat, bylo upravit nastavení legendárního patentovaného systému Switch Infinity, tedy jakési pohyblivé jednotce, která umožňuje hlavnímu čepu posunovat se nahoru a dolů. Toto na pohled složité řešení je do rámu Yeti SB165 zabudováno kvůli přizpůsobení anti-squatové křivky. Odpružení tak odolává stlačování při šlapání a umožňuje nezávislé vyladění poměru pákového efektu. Přepracovaný Switch Infinity má být citlivější, výkonnější a díky vylepšenému těsnění, ložiskům a hardwaru také výrazně trvanlivější. Novou verzi má v režii Fox, stejně jako tomu bylo v minulosti. Ostatně již z dálky je vidět typický Kashima povrch pístnic.
Pro hladký pohyb
Další změny na SB165 taktéž nemusí být na první pohled nápadné. Jde o to, že Yeti pro čepy začíná využívat nová konstrukční řešení pro zalisování zapouzdřených ložisek a přináší nový design plovoucího čepu kleštiny. Výrazně se dle výrobce posunula také přesnost obrábění jednotlivých částí rámu, do nichž se ložiska lisují, takže celkově má SB165 disponovat mimořádně hladkými pohyby zavěšení. S tím souvisí i design a funkce velmi kompaktního přepákování zadní stavby a lichoběžníkového prodloužení tlumiče, které je patentované. Používají ho i modely s nižšími zdvihy, tedy Yeti SB140 a SB120.
Detaily vedou k suverénnější jízdě
Yeti SB165 je po bližším průzkumu bike plný drobných, praktických vychytávek. Začít můžeme třeba jednoduchou správou kabeláže díky designově velmi zdařile zpracovaným portům pro vnitřní vedení. Ty jsou výrazně zapuštěné do rámu, nevyčnívají a mají maximálně eliminovat rachocení při jízdě v terénu. Dalším nepříjemným zvukům zamezuje pryžový chránič zadní stavby, do něhož se zakousne řetěz namísto do rámu. Chráněna je také spodní rámová trubka, a to rovnou dvěma vrstvami. Není divu, nejde totiž o zrovna levný rám. Chrániče mají být snadno vyměnitelné. Další důležitou drobností je úprava délky sedlové trubky, aby bylo možné použít teleskopické sedlovky s většími zdvihy. Yeti se tak snažil zvýšit schopnosti kola i co se týká jízdy do kopce. A na závěr ještě jedna věc – rám má nově hliníkové závity středového pouzdra (ISCG-05), aby bylo snazší na servis a disponovalo vyšší odolností.
Výbava SB165
Když nahlédneme do katalogu, zjistíme, že k mání budou dvě rámové varianty, dle typu karbonu – TURQ a C / Series. Odpružení má u všech variant v režii Fox, v drtivé většině rovnou ve Factory specifikaci. Pouze “třicet osmičky” u levnějších C2 a C3 verzí spoléhají na Performance. Aby to bylo dál jednoduché, pohony jsou čistě v režii Sramu. Očekávejte X01 Eagle či dostupnější GX Eagle. Brzdí pak Sram Code RSC a Code R. Kokpity si vzal na starosti Burgtec, obutí Maxxis s kombinací Assegai a Minnion DHR II.
Ceník
- SB165 C3 -Factory 218 900 Kč/8 990 eur
- SB165 T2 221 900 Kč/9 090 eur
- SB165 T2 w/Carbon Wheels 245 900 Kč/10 090 eur
- SB165 T3 251 900 Kč/10 290 eur
- SB165 T3 w/Carbon Wheels 276 900 Kč/11 390 eur
Do ČR dováží kola Yeti společnost Zookee
připravil: Martin Kuška
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT