Trek má svůj první elektrický gravel. Představujeme Checkpoint+

22.9.2025
Americký Trek se rozhodl využít kompaktní pohon TQ HPR60 pro další ze svých strojů. Tentokrát to ale není nic z kategorie horských kol. Elektromotor s integrovanou baterií o kapacitě 360 Wh byl zakomponován do gravelového modelu Checkpoint. A tak tady máme Checkpoint+ SL, žhavou novinku, se kterou Trek doplňuje svoji nabídku extra lehkých elektrokol.

Spolupráce Treku a německé společnosti TQ se osvědčila hned na několika modelech – zmiňme třeba Fuel+ a Slash+. Dalo se čekat, že se portfolio elektrokol, která jsou díky kompaktní jednotce HPR60 lehčí, než mnohá konkurence, bude dále rozrůstat. A opravdu se tak stalo. Treku chyběl elektrický gravel, ale to je teď minulostí. Pojďme si Checkpoint+ SL představit v celém detailu, se všemi jeho zajímavými parametry a konstrukčními řešeními.

TQ HPR60 v novém

Nový není jen samotný gravel Checkpoint+. Protože čas letí a konkurence nespí (za poslední dva roky se na trh začaly dostávat další kompaktní elektromotory), vynasnažili se němečtí inženýři o řádný upgrade svého produktu. Nejnovější generace je oproti těm předchozím lehčí a má dle slov výrobce ještě plynulejší chod. Asistence až do rychlosti 25 km/h zůstává, stejně jako harmonická vřetenová převodovka, tvořící hlavní část ústrojí.

 

 

Baterie, dojezd a možnost jeho prodloužení

Integrovaná baterie v rámu Checkpointu+ disponuje kapacitou 360 Wh a umožňuje dojezd až 80 km v úsporném režimu. Dojezd se jako u všech dalších elektrokol výrazně liší právě dle toho, jak výraznou dopomoc zvolíte. Proto Trek nabízí ještě Range Extender, díky němuž si vyjížďky můžete výrazně prodloužit. Tuto externí baterii lze připevnit místo držáku na láhev. Přidá pak rovných 160 Wh. Váží necelé kilo, což na lehkém gravelu nemá udělat velký rozdíl či změnit jízdní vlastnosti. Potvrzením může být naše zkušenost s technologií na kolech Slash+ nebo Fuel+.

 

 

Konstrukce a geometrie

Rám Checkpoint+ znatelně vycházející z neelektrifikované uhlíkové verze je vyroben z karbonu OCLV řady 500. Zadní vzpěry a vidlice pojmou pláště až do šířky 50 mm, což zvyšuje komfort v terénu a umožňuje zvládnout i náročnější pasáže, kde bylo úzké obutí limitem. Použitá geometrie Gravel Endurance navíc staví jezdce do pohodlnější polohy pro delší vyjížďky. Celkovému komfortu přispívá také technologie IsoSpeed, známá ze standardního Checkpointu. IsoSpeed, jakýsi čep umístěný na sedlové trubce, pomáhá tlumit vibrace na štěrkových cestách.

 

 

Velikosti a vybavení

Ve velikostech S–XL je Checkpoint+ k dispozici také ve verzi s odpruženou vidlicí RockShox Rudy se zdvihem 40 mm (Checkpoint+ SL 7 AXS). Základní verze SL 5 a SL 6 AXS jsou vybaveny pevnou vidlicí. K rámu je možné připevnit nosiče, brašny i teleskopickou sedlovku.

Trek Checkpoint+ SL je na našem trhu dostupný ve třech specifikacích (SL5, SL6 a SL7). Cena startuje na 129 990 Kč a končí na částce 194 990 Kč. Více na trekbikes.com.

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu