TEST: vidlice DT Swiss F 535

před 3 týdny
Možná budu troufalý, ale řeknu to, protože to tak cítím: v našich končinách je sekce odpružení švýcarské firmy DT Swiss opomíjená, prim hrají jiné značky. A za mne to je velká škoda. Tenhle test mi to jen znovu připomněl. Vidlice F 535 je určena pro ostřejší použití. Down country, traily, nebál bych se ji osadit ani na enduro kolo. My jsme ji trápili na trail biku, kde s námi musela zvládnout od dlouhých výletů až po strmé sjezdy. A jak si vedla?

 

 

Design vidlice je velmi decentní. Až je to trošku škoda, ale v kombinaci se správnými barvami kola může být elegantní. U tohoto modelu jsme měli ovládací prvky schované pod krytem, takže k nastavení tlaku v pracovní komoře jsme se dostali až po jeho demontáži. Pro ni a pro nastavení odskoku je potřeba torx 10, který je chytře ukrytý v přední ose vidlice na páčce. Celek je díky krytu velmi kompaktní a uhlazený. Nové provedení je funkcí identické, jen již má regulační prvky klasicky dostupné bez zakrytování.

 

 

 

Nastavení odpružení je maličko náročnější. Můžete využít tabulky tlaků na webu DT Swiss, ale my jsme stejně ještě vidlici dolaďovali podle našich potřeb. S kolem jsme jezdili poměrně tvrdě, a tak jsme potřebovali větší tlaky. Pokud bychom měli k dispozici tokeny, zcela jistě by nám to ulehčilo ladicí fázi, progresivity by se dosáhlo snáz. Odskok se upravuje klasicky pomocí ovladače schovaného na spodku pravé nohy. Zpět nahoru, kde čeká ovladač LSC (nízkorychlostní komprese) – mohli jsme volit mezi pozicemi otevřeno, šlapání a zavřeno.

 

 

A pak hurá s kolem do stopy. Houževnatost vidlice byla patrná od samého začátku. Parádně vede přední kolo a nekroutí se. Decentní originální blatníček zachycuje bláto vyletující od předního kola, chrání obličej. Chod vidlice je velmi příjemný. Díky přepouštěcímu ventilu je zajištěno, že je při úplně roztažené vidlici v negativní komoře vyšší tlak než v pozitivní. Tím je dán zcela sametový začátek zdvihu a velmi příjemné konfrontování se s jemnými překážkami – trakce pláště byla vždy maximální. V průběhu střední části zdvihu byla patrná linearita, absorbování nerovností větších rozměrů bylo „hladové“ – vidlice na ně precizně a rychle reagovala. Ke konci zdvihu je progresivita značně zvýšena, což bylo jasně patrné. Takže vše je přesně tak, jak bychom od kvalitní vidlice očekávali. DT Swiss parádně žehlí, nepropadá se do zdvihu, je stabilní a během testu bylo velmi obtížné dostat ji až na tvrdý doraz. Vlastně se nám to nikdy nepovedlo, ale zdvih jsme mohli používat celý.

Model F 535 je decentní, ale velmi účinné odpružení od DT Swiss.

Připravil: Ondřej Bílek


TECHBOX

  • provedení 27,5 a 29“
  • zdvih 130-160 mm
  • hmotnost 2090 g
  • cena 18 000 Kč

web dovozce

 

plus

  • kompaktní vzhled
  • značná tuhost a odolnost
  • perfektní charakteristika průběhu odpružení

 

minus

  • při změně nastavení nutnost demontovat kryt

FOTOGALERIE

 

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu