TEST! Trek Roscoe 7

před 2 týdny

Vrtošivý uzlík plný zábavy!

 

Již dlouho se nám nestalo, že bychom měli pocit z kola od samého začátku až do poslední jízdy tak jednoznačný a trefný jako u Treku Roscoe 7. Hardtailu, který je koncipovaný jako dostupný bike pro začátečníky, ale stejně tak jako volba pro ty, kdo upřednostňují či vyhledávají jednoduchost pevného rámu, bez odpružení zadní stavby. Tenhle model totiž je zároveň natolik houževnatý, že vyhoví i potřebám zkušeného jezdce.

 

S uvedeným nekorespondují naše první pocity, smíšené, když jsme kolo vyjmuli z krabice. Hm, úplně obyčejné kolo. Trek Roscoe 7 je s ohledem na cenu osazen stroze, komponenty základních sad, a my ho navíc měli v černém provedení. Tedy nevýrazný bike. Škoda. Tenhle krasavec se totiž vyrábí v dalších dvou o poznání veselejších variantách.

 

 

Bike míří na trail, tady se při výběru nenechte zmást pevným rámem, nejde o XC střelu pro boj o vteřiny. Hliníkový rám s mohutným slopingem dává jasně najevo, že s námi chce lumpačit a dovádět a že nás rozhodně nehodlá nikterak omezovat. Kvalitní slitinu Trek označuje jako Alpha Gold. Tady se přesně potvrzuje, že pokud nejsme schopni sehnat karbon za malé peníze (což s ohledem na potřebné technologie a cenu vstupních materiálů nebývá možné), raději jezděme kvalitní hliníkový rám – tenhle Trek totiž jde snadno za pedálem, na šlápnutí reaguje okamžitě, a stejně tak na povel k zatočení. Ani v ostrém terénu tu není patrná žádná poddajnost, jen opora. U trail biku jsou obzvlášť důležité oba tyto faktory a Roscoe oba maximálně naplňuje.

 

 

Delší hodnota dosahu (reach, 455 mm), kratší zadní stavba (430 mm), položená vidlice (65°) a naopak postavená sedlová trubka (74,7°). Prostě všechny parametry moderní, pro jistou a zábavnou jízdu. Po nasednutí, na první dojem, dává design rámu kolu dravost, ale 29“ kola s mohutnými 2,6“ plášti zároveň vytváří dojem neohrabaného cvalíka. Ale tohle jen klame oči. Vzhledem ke tmelu v pláštích a jejich rozměru jsme se nebáli jít ani na nízké tlaky, vpředu nám nakonec nejlépe sedělo 1,4 baru a vzadu 1,5. Když se s kolem pohybujeme po asfaltu, jede ochotně vpřed. Ale aby nedošlo k mýlce, není to takový fofr jako na XC raketě. Nemůže být. Ale je to stále velmi příjemný pohyb, je cítit tuhost celku, energie nikam nemizí, jen prostě sedláme odolnější stroj. Důstojnou rychlostí se tak blížíme k trailům. A tam to začíná!

 

 

Na trailech je Roscoe spokojený. Jako prase v žitě, říká se. A my? Nevěříme! Hliníkový hardtail se překvapivě příjemně vypořádává s vibracemi a rázy. Zkoušíme více nahustit obutí a utvrzujeme se v tom, že to není jen jeho zásluha. A pak zase tlaky letí dolů, na správnou hodnotu, a díky širokým plášťům se pak občas zapomínáme, že sedíme na kole s pevnou zadní stavbou. Bike sedí na pěšině jak přibitý, a to nejen na hliněných, ale i na kamenitých trailech. Samozřejmě musíme jet střídměji a vybírat správnou stopu o něco pečlivěji než na enduru, ale nemusíme zas až tak moc. A to je ohromující.

 

Kolo má základní brzdy Shimano MT 200, které v nás nevzbuzovaly důvěru. Vůbec. Ale na trailu opět valíme čočky ven! Brzdy fungují dobře a absolutně nás nelimitují. Nevadnou a kotví dle impulzu jezdcovy ruky. Takže s kolem kreslíme do hlíny krásné vzkazy všem, jen ať vědí, že tady byl zábavy kopec.

 

 

Jak si to tak kreslíme a drncáme cestou necestou, najednou si uvědomujeme, že letíme i přes skalky a skály, a ani skokům či dropům se nevyhýbáme. A přitom se jedná o zcela zautomatizovaný pohyb. Ani nás netrklo, že jedeme na „tvrdoocasu“, a jen se stále zubíme na ten rozzářený svět. V těchto pasážích odvádí slušný kus práce teleskopická sedlovka se zdvihem 150 mm, která nám dává pocit totální svobody.

 

A co ta jistota? Ta přichází ve vidlici RockShox Recon RL. Jako vážně? Ano, zcela vážně! Sice jsme trochu bojovali s nastavením odskoku, kdy se vidlice buď vrací velmi rychle, nebo se loudá. A co víc, po nastavení a po jízdě v rozbitém terénu chodí opět velmi rychle zpět, jako bychom předtím nic nenastavili. Je to prostě levnější náčiní. Své optimum jsme ale nakonec našli a vlastně zhruba odpovídalo údajům v tabulce na noze vidlice vztaženým k váze jezdce. Vidlice byla v tomto stavu příjemně progresivní i citlivá, zvládala jak udržet přední kolo jistě ve stopě a v kontaktu se zemí, tak odpružit dropy a další větší překážky. Kdo by očekával nepřízeň vysokozdvihové vidlice, můžeme vás ubezpečit, že jsme si zdvihu 140 mm na skocích ani nevšimli a na trailu ho ocenili. Zamykání této vidlice jsme moc nevyužívali, neboť jsme spoustu času trávili na kole v terénu – a tam zamykat vidlici nechcete. Na asfaltu to samozřejmě přinášelo své ovoce.

 

 

Kolo jako celek maká neskutečně. Ano, vcelku dostupné kolo, které fakt funguje! A to jak pod rukama začátečníka, tak pod taktovkou zkušeného jezdce. Nám se tomu nechtělo stále věřit, a tak jsme Trek vzali i na prudší traily. Díky moderní geometrii nás prudké klopenky či jen pohazování si zadním kolem v zatáčkách neskutečně bavilo. Bike nemá tendenci házet jezdce přes řídítka ani v hodně prudkých sjezdech nebo vykopávat z pedálů. Do zatáček si velmi ochotně lehá a drží zvolenou stopu. Byť máme pláště málo natlakované, široký ráfek s vnitřní šíří 30 mm jim nedovoluje zbortit se, a i když mají výplety dnes již víceméně klasických 28 drátů a jedná se o obyčejné sety, opět drží a nemají tendenci se vlnit. A když vezmete v potaz, že jsme mohli mlátit nohama do pedálů roztáčejících dvanáctistupňové soukolí, byli jsme k nezastavení. Jen tak jsme si kolo pěkně korigovali a ve větších rychlostech jsme nacházeli oporu v širokých řídítkách.

 

 

Trek Roscoe 7 je parádní stroj, který za dostupnou cenu vykouzlí nesmazatelný rohlík na tváři a bude ho tam držet každý den, kdy půjdete na tohle kolo ven! Pod to se s klidným svědomím podepíšeme.

Ondřej Bílek

Foto: Michal Červený

 

 

Detaily rámu

Slitinu hliníku Alpha Gold, pod níž je podepsán samotný Trek, zmiňujeme v hlavním textu. Přinesla tuhost, solidní hmotnost, ale i schopnost do jisté míry pracovat pro pohodlí jezdce. Na rámu najdete dva držáky na košík. Zadní brzda je ukryta v trojúhelníku mezi vzpěrami, což mimo jiné brzdu ochrání při případném pádu. Vnitřní vedení kabeláže je dnes téměř samozřejmostí, ale tady nacházíme tento prvek i u „levného“ kola. Aby rám nebyl poškozen, je ve spodní čísti opatřen pryžovou ochranou. Dále čekejte závitové středové pouzdro a možnost uchycení napínáku přes rozhraní ISCG5.

 

TREK ROSCOE 7

  • rám hliníková slitina Trek Alpha Gold, pevná boostová osa 12×148 mm
  • vidlice RockShox Recon Silver RL, pevná boostová osa 15×110 mm, zdvih 140 mm
  • řazení/přehazovačka Shimano Deore, 1×12
  • kazeta Shimano Deore M6100, 10–51 zubů
  • kliky Shimano MT511, převodník 30 zubů
  • brzdy Shimano MT200, kotouče 180/180 mm
  • zapletená kola (P, Z, náboje/ráfky) Shimano MT400, MT510/Bontrager Line Comp 30, vnitřní šíře ráfku 30 mm, 28 drátů
  • pláště Bontrager XR4 Team Issue, 120 TPI, 29×2,6“
  • teleskopická sedlovka TranzX JD-YSP18, zdvih 150 mm, průměr 31,6 mm, délka 470 mm
  • sedlo Bontrager Arvada
  • řídítka Bontrager Rhythm Comp, průměr 31,8 mm, šířka 780 mm
  • představec Bontrager, délka 50 mm
  • hmotnost 14,32 kg (vel. M/L, bez pedálů)
  • hmotnost kol (P/Z) 2265/3110 g (včetně pláště, tmelu, kazety, kotoučů, bez pevných os)
  • cena 42 340 Kč

webová stránka kola

 

 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu