Na kole nejezdíme jen v suchu nebo jen v mokru. Podmínky se často střídají nebo mění ze dne na den, a kdo by kvůli tomu přemazával řetěz. Má celosezonní mazivo na něj nějaké nevýhody, přináší kompromisy? Odpověď jsme hledali u letošní novinky, nazvané příznačně Chain Lube All Season, v nabídce domácího výrobce Cyklostar, jehož spolehlivé produkty pro očistu či leštění kol už jistě znáte velmi dobře.

Mazivo jsme nanesli na řetěz přesně podle návodu – tedy ve dvou vrstvách, kdy mezi jednotlivými úkony (včetně setření přebytků) bylo zhruba 30 minut. Přebytky bylo možné setřít snadno, nelepily. A pak nastalo ježdění a příjemné překvapení. Základní poslání, tedy tichý provoz a minimalizaci tření, plní Cyklostar dobře. Sucho ukázalo, že na sebe příliš nelepí prach a nečistoty. Nějaké utkvějí, přece jen to není suchý vosk, ale po takové prašné vyjížďce stačilo jen vzít hadřík, řetěz lehce přetřít a dalo se jezdit dál. Výdrž maziva je velmi solidní. Rozhodně nemizí po jedné, dvou dlouhých jízdách.
To se osvědčilo při podzimních výjezdech či při naší účasti na pozdním maratonu. I vodě Cyklostar odolává velmi statečně. Jen už pak ale po takovém dnu v sedle a po omytí kola nastala potřeba nové aplikace maziva. Ortel vyneslo i přímé srovnání s klasickým „mokrým“ olejem, typem určeným do vody a bláta, který byl na řetězu předtím. Byl o poznání silnější v odolnosti ve slotě, v přilnavosti na povrch článků, na nichž vydržel ve vodě déle. Současně ale jasně ztrácel z pohledu lepení nečistot. S Cyklostarem All Season nás nikdy nečekal řetěz zalepený hutným šmírem.
Připravil: Eda Pinkava
TECHBOX
- objem 100 ml
- cena 254 Kč
plus
- snadné a přesné dávkování kapátkem
- univerzální výkon bez ohledu na podmínky
- malá lepivost nečistot
- výdrž na řetězu (i v mokru)
minus
- nenalezeno
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT



MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT