Není nic neobvyklého, že vaší největší starostí před cestou na sportovní akce, nebo i jen naplánovaný víkendový výlet s přáteli, je potřeba převozu vašeho „miláčka“ tak, aby nedošel jeho lak nebo vybavení újmy. Pokud jste současně fajnšmekr, který neplánuje kolo při každém transportu rozebírat a pracně následně sestavovat, mohla by vás zaujmout nabídka značky Thule speciálně upravená pro integraci do vozu Volkswagen Multivan 2.0 TDI, ve kterém jsme měli možnost vyzkoušet její vlastnosti.

Základní informací je, že držák je určen pro převoz dvou kol a nezáleží na tom, zdali zvolíte silniční, MTB, nebo elektřinou poháněný stroj. Nosnost držáku je totiž 70 kg, což spolehlivě uspokojí potřeby kohokoli. My měli pro usazení kol do nitra vozu volbu využít buď bočních dveří (v případě, že jsme transportovali jen jeden stroj, nebo byli stísněni v zaparkované řadě aut) či zadního výklopného víka.

Ve druhém případě lze totiž využít západkového mechanizmu, po jehož uvolnění celý držák vyjede o půl druhého metru dozadu a kolo můžete pohodlně usadit do příslušné pozice vně interiéru. Při první manipulaci s držákem se ovšem musíte soustředit na rozměry kola.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT


Zejména u vyšších jezdců je v případě, že nechcete měnit výšku posedu, třeba se zaměřit i na pozici opěrek pro přední a zadní kolo tak, aby nebyly příliš u sebe a celkově bicykl nepodpíraly příliš vysoko. Toto je důležité zejména pro zpětné zasouvání, aby sedlo prošlo pohodlně pod víkem pátých dveří. U menších velikostí, nebo v případě, že máte na kole (gravel/ MTB) teleskopickou sedlovku, tuto alternativu nemusíte řešit.


Vlastní fixace stroje je také jednoduchá, upínací kleště mají vnitřní tvar čočky a gumovou výstelku, dokáží tak spolehlivě stabilizovat prakticky jakýkoli obvyklý profil rámové trubky bez rizika poškození laku. Stejně praktické je i tvarování rámu nosiče do „podkovy“, na kterém jsou oba držáky přichyceny, umožňující zajistit potřebnou pozici a jisté držení i v případě slopingové horní roury, nebo přesunutí držáku na jeho stranu a následnou fixaci za sedlovou trubku.


Změna pozice držáků je také snadná, stačí trochu povolit stahovací matici a následně vysunout hliníkový hranol skrývající upínací oko držáku. Dojde tak k uvolnění objímky a celý držák jde lehce posunout na požadované místo.


Opěrky pod kola lze díky stahování pouhým otáčením kolem jejich osy povolit a upravit jejich pozici tak, aby se obě proti sobě usazená kola nedotýkala klikami nebo pedály (stejně jako aby pedály nebyly v kontaktu se spodní částí nosiče) a následně pro podporu neměnné pozice je možné je ještě zafixovat pásky přes ráfky.


Tato sekundární fixace ale dle našeho názoru není zcela nezbytná, uvnitř automobilu na kola nepůsobí žádné další síly a vlastní kleště držáků zajistí jejich neměnnou pozici za prakticky jakýchkoliv podmínek provozu.
Připravil: Eda Pinkava
Foto: Jaroslav Svoboda
TECHBOX
- hmotnost držáku 25 kg
- rozměry 195x80x40 cm
- materiál Alu
- nosnost 70 kg
- určeno pro dvě kola
- orientační cena 24 000 Kč (bez lišt do kolejnic vozu)
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT









Dobrý den, zajímalo by mne jakým způsobem jsou upevněny příčné lišty do kolejnic, případně kde se tyto dají pořídit.
Dobrý den, lišty lze pořídit pouze u dovozce značky, vyráběny byly včetně upínacího systému na míru přímo pro tento model automobilu. Dle informace dodavatele nejsou lišty kompatibilní s jinými, nebo staršími modely. Nosič je pak sériová konstrukce Thule.
Děkuji za odpověď, pomohla! 🙂 Petr Škoda
Dobrý den,
jsem majitelem Multivanu T7 a zoufale sháním upínací mechanizmus, který je na fotografii ve Vašem článku. Mohl byste mě prosím odkázat na konkrétní adresu prodejce, u kterého bych mohl učinit přímo objednávku?
Moc děkuji, I. Frössl.
Dobrý den, oslovili jsme člověka, přes kterého jsme měli auto s nosičem zapůjčené – jakmile přijde odpověď, je informace Vaše. Poprosím o strpení. Díky
Děkuji dopředu, jen pro upřesnění, jedná se mi především o adaptér upínající příčníky.
I. Frössl
Dobrý den, konečně máme odpověď z marketingového oddělení VW, odkud jsme měli produkt zapůjčený na vyzkoušení, snad pomůže: „Držák je prototyp, vzniklý kombinací výrobků Thule a RadFazz. Nicméně RadFazz, který vyrábí příčnou lištu a její uchycení do vozu, mechanizmus uchycení změnil, takže v této podobě již nejde objednat. Nový způsob ještě nemáme vyzkoušený. Lištu s novým uchycením už lze objednat na radfazz.de.“
Do galerie jsem přidal fotografii, kterou jsme k uvedenému obdrželi. Držím palce!
Díky, skvělé, vyzkouším.
Good day. The Veloslide looks like the perfect solution for carrying bikes in a Multivan. How are the crossbars attached to the rails in the Multivan? Thule Technical Support suggests drilling into the car floor, but I see some other method of attachment in your photos. Where can I buy such a mount? Thanks
Hi, we had the product borrowed from VW’s marketing department. According to their information, the mount is a prototype created by combining products from Thule and RadFazz – you can find the new version of RadFazz part on the website radfazz.de.
I hope this will help.
Dobrý den. Od koho máte prosím ty fotografie? Hledám ten černý plastový kus, kterým se přichytávají příčníky ke kolejnicím vozu VW Multivan T7. Poptával jsem se na oficiálním zastoupení Thule pro CR i na VW Užitkové vozy. Nikdo z nich tento díl nedodává. Nevíte, kde by se to dalo objednat? Děkuji
Dobrý den, fotografie jsme pořizovali my při testu. A konečně máme odpověď z marketingového oddělení VW, odkud jsme měli produkt zapůjčený na vyzkoušení, snad pomůže: „Držák je prototyp, vzniklý kombinací výrobků Thule a RadFazz. Nicméně RadFazz, který vyrábí příčnou lištu a její uchycení do vozu, mechanizmus uchycení změnil, takže v této podobě již nejde objednat. Nový způsob ještě nemáme vyzkoušený. Lištu s novým uchycením už lze objednat na radfazz.de.“
Do galerie jsem přidal fotografii, kterou jsme k uvedenému obdrželi. Držím palce!