Tento semi-slic plášť (hladký střed, hrubší vzorek po stranách) patří k tomu nejrychlejšímu, co firma WTB v segmentu gravel nabízí. A po absolvovaném testu a spoustě najetých kilometrů (plášť byl v provozu od konce minulého léta) to mohu jen potvrdit. Vulpine S se chlubí novou, velmi lehkou protidefektovou technologii SG2 a vysokou hodnotou 120 u TPI po celé šířce pláště.
Střed modelu Vulpine S je na rozdíl od svého staršího bratra Vulpine zcela hladký a tím pádem na tvrdém povrchu velmi rychlý. Není problém s ním absolvovat dlouhý silniční švih. Po stranách jsou malé a velmi blízko sobě rozmístěné výstupky, které udržují pocit bezpečí jezdce při průletu zatáček, a to na jakémkoliv povrchu – znovu i na asfaltu, kde taky drží. Plášť Vulpine S nutí jezdce neustále zrychlovat a posouvat své limity.
Jen od pláště typu semi-slic nečekejme skvělé vlastnosti v bahnitých a mokrých podmínkách, zde je zapotřebí se porozhlédnout po hrubší variantě. Najdete ji samozřejmě i u WTB. Stejně tak obecně platí i horší brzdný výkon, jakmile je na povrchu vrstva prachu, natož mokrá tráva. Přesto bych tento plášť zařadil do sekce velmi univerzálních modelů – Vulpine S se hodí na jaře nahodit na obruče a sundat ho až s podzimními plískanicemi a prvními sněhovými vločkami. S pořízením tohoto typu pláště určitě neudělají chybu jezdci, kteří nevyhledávají přehazování plášťů z ráfku na ráfek, jen co se trochu změní podmínky.
Připravil: Karel Průša
TECHBOX
- konstrukce směs vzorku Dual DNA, kevlarová patka, Tubeless ready, TPI 120, provedení TCS Light/Fast Rolling
- varianty 700×36, 700×40,700×45
- hmotnost 485 g (testovaná 40mm verze)
- cena od 931 Kč
plus
- značná rychlost, snadné odvalování
- ochrana proti defektům
- velmi solidní univerzalita
- výdrž
minus
- slabší brzdný výkon na vrstvě prachu a na mokru
- ztráta vlastnosti v bahně
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT