Skládejte s Velem 7/22

23.9.2022

SKLÁDEJTE S VELEM 2022

Ročník 2022 pravidelné soutěže o zajímavé ceny je tu. Tento rok hrajeme o parádní GRAVEL BIKE SUPERIOR v ceně 64 990 Kč!

TÉMA 2022 – Loga cyklistických značek

MALÁ NÁPOVĚDA: tvor, kterého si spousta lidí přeje vidět, ale jen jedna značka ho dokonce naučila jezdit na kole

Odpověď pošlete do uzávěrky kola mailem na adresu skladacka@vpress.cz.

Nezapomeňte připojit jméno a telefon, případně vzkaz.

UZÁVĚRKA PRO ODPOVĚDI DO TOHOTO KOLA JE 28.10. 2022!

 

Cena měsíce:

2x PIRELLI SCORPION XC M TEAM EDITION PROWALL YELLOW 29×2,2“

Svižný plášť se vzorkem se středně vysokým profilem bloků a střední vzdáleností mezi nimi pro rychlou a jistou jízdu na různých površích, od tvrdých po měkké, za sucha i za mokra. Pirelli o něm dále říká, že to je nejlepší volba pro tratě maratonů, kde se typy podkladu mění, ale udržení maximální rychlosti a záběru zůstává. Navíc se plášť vyznačuje vysokou úrovní spolehlivosti a dlouhou životností. Technické parametry: směs SmartGrip pro přilnavost za sucha i za mokra a životnost, nylonová kostra 120 TPI pro nízkou hmotnost a skvělé odvalování, ProWall (zesílení bočnic pro lepší odolnost proti propíchnutí a stabilitu při nízkých tlacích), tubeless ready, doporučená šířka ráfku 25 mm, hmotnost 720 g.

cena 1850 Kč/1 ks

www.cyklozitny.cz

Tento rok hrajeme o parádní gravel bike v ceně 64 990 Kč!

SUPERIOR X-ROAD TEAM COMP GR

Superior o tomhle krásném kousku říká následující: „Náš nejoblíbenější lehký gravel pro šotolinové cesty a rozbité asfaltky, který jsme stavěli podle našeho designového hesla: speed, lightness, purity. Ladili jsme ho pro maximální rychlost a výkon na silnici, mimo ni nabízí tento gravel vysokou míru pohodlí a jistoty. Designovou lahůdkou je absolutní integrace lanek a hadic nejen do rámu, ale i v oblasti řízení a vidlice – v této cenové relaci dost nevídaná záležitost. Mysleli jsme na každý detail, proto oceníte integrované gumové ochrany rámu, skryté montážní body pro uchycení lehkých blatníků nebo magnetickou odnímatelnou páčku na montáž pevných os.“

HUge bike img

rám karbon, X-Road Race Mid Modulus, Flat Mount, pevná osa 12×142 mm vidlice karbon, X-Road, pevná osa 12×100 mm řazení/přehazovačka Shimano ST-RX600/GRX RD-RX812 Shadow Plus, 1×11 kliky Shimano GRX FC-RX600, převodník 40 zubů kazeta SunRace CS-MS7-11, 11–42 zubů řetěz KMC X11 brzdy Shimano ST-RX600/BR-RX400 (kotouče 140 mm) zapletená kola DT Swiss G1800 Spline DB25 pláště Schwalbe G-One Allround RaceGuard, 40 mm řídítka One1 X-Race Aero představec One1 TDS-660, 80 mm sedlo Fizik Aliante R5 sedlovka One1 Carbon cena 64 990 Kč

www.Superior.cz

Správná odpověď z minulého čísla: 

IBIS

„Mé jméno je Scot Nicol a byl jsem ve správnou dobu na správném místě.“ Takto charakterizuje sám sebe zakladatel značky Ibis, která vznikla takřka ve shodné době jako řada dalších ikon amerického mountainbikingu, na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Sny o „jiné“ cyklistice než té tehdy oficiální Nicolovi rušily klidný spánek již dříve. Považoval se totiž za hippie, a když se mu do ruky dostal starší výtisk časopisu CoEvolution Quarterly z roku 1976 s článkem Clunker bike, bylo rozhodnuto. Nejenže kontaktoval některé z jezdců zmíněných v článku, tedy třeba Joe Brezzeho, Gary Fishera nebo Charlye Kellyho, aby společně s nimi následně strávil několik dalších měsíců života. Při „stopování“ se seznámil s dalším tehdejším snílkem Charliem Cunninghamem, se kterým (a Breezem) pak pracoval po nějakou dobu jako učeň ve výrobě rámů. Právě tam získal základy k budoucímu projektu vlastních kol. Dokonce má prý ještě doma rám s pořadovým číslem 13., na kterém pracoval právě s Cunninghamem. Myšlenka pojmenovat kola svým jménem se Scotovi tehdy nejevila tak zajímavá. Co tedy vzít za svůj symbol ptáka, který je lehký a umí létat, myšlenka bicyklu coby prostředku odpoutání od přízemních starostí je takřka geniálně jednoduchá – a Scot se v ní celkem rychle zhlédl. Jenže symbolická jména Falcon nebo Kestrel již byla zabrána. Tak že by do toho vtáhnul trochu magie, například mocného Artušova čaroděje Merlina? Aha, ten je již také zabrán – v té době už využíval jeho jméno jeden ze stavitelů silničních kol v Anglii. Nakonec jej uchvátil ladný Ibis, nebeský letec, na pohled pohrdající gravitací. A bylo vyhráno. A když jeho budoucí žena Gina namalovala první logo, už je od realizace snu nemohlo nic odtrhnout. Je to ale k nevíře, namísto strohých informací o různých průlomových technologiích nebo převratných novinkách, které předběhly svou dobu, se v sekci historie značky píše jen a jen o zábavě a společně strávených chvilkách prošpikovaných všudypřítomným smíchem. Kupříkladu vzpomínky na první obchod v kalifornském Mendocinu, který byl více sluncem vyhřívaným skleníkem než seriózním obchodem. Inu, hipíci. Stejně je tomu u další historky – první zaměstnanec Wes Williams, který spolu s talentem na stavbu rámů a geniálním svářečským uměním vynikal i svou vášní pro kola s jedním převodem (fixie). Ta v následující době dokonce dostal i do nabídky Ibisu. Stejný člověk se pak stal jedním z prvních propagátorů 29“ kol, a když nedostal v Ibisu patřičnou podporu (značka nechtěla v té době tolik riskovat), založil si vlastní výrobu Willits Cycles a spolupracoval například se značkou WTB, které pro testování prototypu modelu Nanoraptor poskytl rámy. Dalším z řady géniů ve svém oboru, kteří pomáhali tvořit historii Ibisu, byl Gary Helfrich. Jeho jméno vám asi neřekne mnoho, ale co třeba titanový Ibis Mojo, který vznikl díky jeho virtuozitě ve spojování tohoto materiálu technologií TIG? A tak by se dalo pokračovat dále. V jednačtyřicetileté historii společnosti jsou ale i méně zábavné okamžiky. V roce 2000 totiž Scot Nicol postoupil svá práva investiční skupině, která dokázala společnost za pouhých 20 měsíců přivést k bankrotu. Milníkem návratu byl pak rok 2005, kdy do značky finančně vstoupil Hans Heim, někdejší spolumajitel Bontrager Cycles a Santa Cruz Bicycles. Poslední informace hovoří o faktu, že i v současnosti je značka samostatným subjektem vlastněným několika partnery, bez závislosti na nějakém nadnárodním korporátu.

 

GRATULUJEME VÝHERCŮM Z MINULÉHO KOLA:

Sedlo Brooks Cambium C13 v ceně 5390 Kč získává Jan Heřmánek z Tábora.

PRAVIDLA SOUTĚŽE

Soutěž začala ve Velu 1/2022 a skončí ve Velu 9/2022, celkem tedy čítá devět kol. Pro zařazení do slosování o hlavní výhru musíte poznat alespoň sedm objektů. POZOR: pro převzetí hlavní ceny musíte  předložit všech devět kontrolních kupónů (pravý spodní roh této dvoustrany). Každý měsíc jsou losovány i doplňkové ceny, a to ihned po uzávěrce kola. Výherci jsou kontaktováni redakcí, svá jména najdou v dalším vydání Vela. Redakce si vyhrazuje právo na změny

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu