Skládejte s Velem 5/2022

27.6.2022

SKLÁDEJTE S VELEM 2022

Ročník 2022 pravidelné soutěže o zajímavé ceny je tu. Tento rok hrajeme o parádní GRAVEL BIKE SUPERIOR v ceně 64 990 Kč!

TÉMA 2022 – Loga cyklistických značek

MALÁ NÁPOVĚDA: Zrak obraťte na západ, v mysli přejeďte jedny hranice a nehledejte v obchodě…

Odpověď pošlete do uzávěrky kola mailem na adresu skladacka@vpress.cz.

Nezapomeňte připojit jméno a telefon, případně vzkaz.

UZÁVĚRKA PRO ODPOVĚDI DO TOHOTO KOLA JE 14.8. 2022!

 

Cena měsíce:

CHRÁNIČE LOKTŮ/KOLENENDURA SINGLETRACK II/SINGLETRACK LITE II

Skotský výrobce o těchto chráničích hovoří jako o lehkých (u kolen superlehkých) a houževnatých. Pružná konstrukce je složena z více druhů materiálů, aby se co nejlépe přizpůsobila tělu, síťovina na zadní straně pomáhá odvádět přebytečné teplo. Ten samý úkol plní i jemný materiál na vnitřní straně, který navíc dodává i komfort. Samotnou ochranu kloubu a okolí obstarává vícevrstvá paměťová pěna, kterou ještě doplňují lehčí boční vycpávky. Na ruce fixují návleky široké neoprenové popruhy se zapínáním na suchý zip, na kolenou pružné lemy se silikonovým potiskem. K dispozici jsou velikosti S/M, M/L a L/XL. Na poslední jmenovanou se může těšit i příští výherce. cena 1699/1699 Kč www.endurasport.net

Tento rok hrajeme o parádní gravel bike v ceně 64 990 Kč!

SUPERIOR X-ROAD TEAM COMP GR

Superior o tomhle krásném kousku říká následující: „Náš nejoblíbenější lehký gravel pro šotolinové cesty a rozbité asfaltky, který jsme stavěli podle našeho designového hesla: speed, lightness, purity. Ladili jsme ho pro maximální rychlost a výkon na silnici, mimo ni nabízí tento gravel vysokou míru pohodlí a jistoty. Designovou lahůdkou je absolutní integrace lanek a hadic nejen do rámu, ale i v oblasti řízení a vidlice – v této cenové relaci dost nevídaná záležitost. Mysleli jsme na každý detail, proto oceníte integrované gumové ochrany rámu, skryté montážní body pro uchycení lehkých blatníků nebo magnetickou odnímatelnou páčku na montáž pevných os.“

HUge bike img

rám karbon, X-Road Race Mid Modulus, Flat Mount, pevná osa 12×142 mm vidlice karbon, X-Road, pevná osa 12×100 mm řazení/přehazovačka Shimano ST-RX600/GRX RD-RX812 Shadow Plus, 1×11 kliky Shimano GRX FC-RX600, převodník 40 zubů kazeta SunRace CS-MS7-11, 11–42 zubů řetěz KMC X11 brzdy Shimano ST-RX600/BR-RX400 (kotouče 140 mm) zapletená kola DT Swiss G1800 Spline DB25 pláště Schwalbe G-One Allround RaceGuard, 40 mm řídítka One1 X-Race Aero představec One1 TDS-660, 80 mm sedlo Fizik Aliante R5 sedlovka One1 Carbon cena 64 990 Kč

www.Superior.cz

Správná odpověď z minulého čísla: 

BIANCHI Zní to téměř jako pohádka, že se při míchání typického odstínu barvy Celeste, provázejícího značku Bianchi již nepočítaně dekád, nechal zakladatel firmy Edoardo Bianchi inspirovat barvou očí Margherity, kterou učil jezdit na kole. Kdo ví, kolik je na tom pravdy, ale Celeste se stalo symbolem. Další najdete na hlavové trubce italských rámů, a sice korunovaného orla. Jiný, už ne tolik romantický příběh hovoří o tom, že ve válečných dobách zůstávaly přebytky vojenské zelené barvy a ta se přimíchávala takřka do všeho. Nemohla tak chybět ani v lakovně Bianchi. Pojďme ale na začátek. V roce 1885 teprve 20letý Edoardo, pracující do té doby jako výrobce lékařských nástrojů, začíná v milánské ulici Via Nirone s výrobou rámů kol. Již o tři roky později ale tyto prostory kapacitně nestačí a stěhuje se do většího obchodu na Via Bertani. V té době se setkává s pány Dunlopem a Pirellim a okamžitě se shlíží v konstrukcích kol využívajících pneumatiky (1888). Ostatně průkopnické snahy se mu nedají upřít ani v dalších konceptech, které se postupem času staly naprostou samozřejmostí – například shodná velikost obou kol (Safety bike) nebo řetězový převod. I díky dlouhé historii značky se v jejích historických milnících dočteme třeba to, že se pokládá za prvního výrobce celoodpružených kol. Má to originální důvod, totiž potřebu zajištění alespoň nejnutnější úrovně pohodlí vojáků, pro které byla tato kola původně určena. Z novějších prvenství pak dodejme prototyp časovkářského speciálu pro Marca Pantaniho, který byl vybaven dlouho před zbytkem světa hydraulickými kotoučovými brzdami, a to s průměry rotorů jen 125 mm. Je tu ale ještě jedna větev, kterou se už v předminulém století Bianchi pustilo, a sice stroje poháněné motorem. Dochovaly se záznamy o prvních testech kol s pomocným motorem již z roku 1897 a přes tříkolky a čtyřkolky se značka začala věnovat i produkci klasických motocyklů a automobilů. A zatímco motocykly Bianchi byly k vidění na závodních okruzích ještě okolo roku 1960, automobilový sektor byl později odprodán další z typických italských značek, automobilce Fiat. Opomenout ale nesmíme ani nesmazatelnou stopu značky na poli závodním. Je s ní totiž spojena řada jmen světového formátu minulosti, ale i současnosti. Vždyť v sedle strojů Bianchi dosáhli závodníci na trofeje všech prestižních podniků, jak silničních, tak MTB. Vzpomeňme kupříkladu fenomenálního Felice Gimondiho, Fausta Coppiho nebo Marca Pantaniho. MTB scéna pak mohla značku vidět díky výkonům Juliena Absalona, kterého jsme zmiňovali již v souvislosti s jinou značkou. Ten totiž vyhrál na Bianchi své první olympijské zlato v Aténách 2004 a po dobu svého

 

GRATULUJEME VÝHERCŮM Z MINULÉHO KOLA:

Celodenní Bike ticket do Trail Parku Klínovec v ceně 690 Kč získávají: Michal Dvořák, Tomáš Popelka, Izabela Tutrová, Jakub Navrátil a Miroslav Kleisner

PRAVIDLA SOUTĚŽE

Soutěž začala ve Velu 1/2022 a skončí ve Velu 9/2022, celkem tedy čítá devět kol. Pro zařazení do slosování o hlavní výhru musíte poznat alespoň sedm objektů. POZOR: pro převzetí hlavní ceny musíte  předložit všech devět kontrolních kupónů (pravý spodní roh této dvoustrany). Každý měsíc jsou losovány i doplňkové ceny, a to ihned po uzávěrce kola. Výherci jsou kontaktováni redakcí, svá jména najdou v dalším vydání Vela. Redakce si vyhrazuje právo na změny

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu