Ridley Yungstr: Tři závodní dětská kola v jednom

před 4 týdny
Pamatujete si své první dětské kolo? Ridley slibuje, že děti na nový model Yungstr nezapomenou nikdy. Značka zároveň sebevědomě sděluje, že se tenhle všestranný závodní dětský stroj stane odrazovým můstkem pro budoucí cyklistické legendy. Možný tip na vánoční dárek je tady!

Ridley Yungstr má být nepřekonatelné náčiní pro mlaďochy, ve kterých majetnější rodiče vidí budoucí závodníky na silnici, v gravelu nebo cyklokrosu. Novinka by měla excelovat ve všech zmíněných disciplínách a podřizuje pro to vše. Nejde o další sportovněji střižené dětské kolo. Yungstr to myslí vážně a je možná tím úplně prvním čistokrevným dětským závodním strojem pro tolik cyklistických světů. Na trh vstupuje s karbonovým rámem i vidlicí a připravit se na jeho osedlání mohou mladí závodníci od osmi do dvanácti let.

 

 

Belgický recept na tři v jednom

Za modelem Yungstr stojí projekt, při němž výrobce spolupracoval s mládežnickými týmy, aby mohla vzniknout profesionální výbava pro mladé závodníky bez kompromisů. Rozhodnutí, vytvořit ale pouze jedno kolo, které obsáhne více disciplín, to chtělo opravdu velkou odvahu. Vizí je, aby Ridley Yungstr pokryl všechny potřeby mladých jezdců a dal jim možnost lépe zjistit, jakou cestou se vydají v pozdějších letech. A hlavně, aby nebylo nutné pořizovat pro juniory více kol. Na Yungstru stačí střídat zapletená kola, protože karbonový rám má velký prostor pro to, aby pojal od 42mm plášťů na 27,5″ kolech po klasické 700c výplety s rozměrem 32 mm. To umožní mít ve výbavě silniční slicky, gravelová kola i cyklokrosový set.

 

 

Ridley se při návrhu rámu vydal cestou využít svých zkušeností z top dospělých modelů, ale uzpůsobil geometrii pro děti. Primárně jde o zahrnutí faktů, že děti mají kratší končetiny a vyžadují více jízdní jistoty pro pocit bezpečí. Důležitá je také váha. Na tomto parametru mnoho dětských kol selhává. Samotný rám Ridley Yungstr ale váží pod jedno kilo (929 g) a celé kolo pak 8,9 kg. Karbonový rám navíc není nijak ošizený. Výrobce na něho garantuje doživotní záruku a ta se dokonce přenáší i na další majitele v případě prodeje. To je samo o sobě unikátní.

Růst spolu s jezdcem

Zmínili jsme snahu výrobce přinést odpovídající geometrii kola pro malé závodníky. Tím, že Ridley uzpůsobil úhel vidlice, poskytl krátkou zadní stavbu a nízké těžiště kola to ale nekončí. Yungstr je totiž připraven na precizní úpravy posedu dle toho, jak dítě roste. To umožňuje hlavně představec, jehož délku lze snadno měnit. Dalším faktorem je sklon sedlové trubky, který má hodnotu 75°. Mlaďoši tak mohou malý závoďák sedlat od osmi let a kolo s nimi poroste až do jejich dvanácti. Údaje samozřejmě nelze brát dogmaticky, každé dítě roste trochu jinak rychle, ale je zřejmé, že v garáži se Ridley Yungstr ohřeje pěkných pár let bez toho, aby bylo nutné investovat do dalších kol. Navíc nejde o nejlevnější záležitost a tuto novinku dětem pořídí hlavně movitější rodiče.

 

 

Stojí hodně, ale nezná kompromisy

Ridley Yungstr není a zřejmě ani nebude k dispozici v různých specifikacích. Výrobce nabízí pouze jednu, velmi kvalitně vybavenou verzi pro motivování mladých jezdců. Na kole nechybí hydraulické kotoučové brzdy a další komponenty z kompletní sady Shimano GRX 400, 172,5 mm dlouhé kliky jsou navíc ze sady GRX 600. Zapletená hliníková kola má na starosti DT Swiss s modelem G1800. Na nich jsou pak obuty 30mm pláště Schwalbe PRO ONE Evo, což znamená, že sériový Yungstr vyjíždí vybavený převážně na silnice. Jak ho rodiče dětem dál vyladí je jenom na nich. Kolo s ultralehkým karbonovým rámem je každopádně v nabídce pouze v jedné velikosti, a to za cenu 67 900 Kč.

Více informací o této novince a dalších kolech Ridley najdete na www.ridley-bikes.cz.

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu