Obecně lze říci, že diskové brzdy snesou naopak větší zatížení
než ráfkové, jelikož mají z pravidla vyšší brzdný výkon. Vždy ale
záleží na porovnání konkrétních modelů. Pravdou je, že se kotoučové
brzdy někdy přehřejí a ztratí pak velkou část ze své síly. To se ale
může stát i u ráfkových brzd. Na to, při jakém zatížení se diskové
brzdy začínají přehřívat, má vliv mnoho faktorů – tvar a odvrtání
kotouče, brzdná směs destiček, tvar a odvětrání třmene. Pokud jde
o porovnání mechanických a hydraulických verzí, vstupuje do hry i lepší
tepelná vodivost kapaliny, ale už nijak zásadně. Pokud tedy zvažujete
nákup například mechanické diskové brzdy Avid BB7, mohu vám ji směle
doporučit jako velice dobrý typ. Porovnejte však cenu například
s hydraulickou brzdou Shimano Deore a myslím, že se rozhodnete jinak.
Hydraulika je prostě lepší.
Štěpán Hájíček
Uvažujem nad prechodom z véčok na kotúčovky. Dostávam však
protichodné rady. Údajne kotúčovky neznesú toľko čo véčka. Že pri
dlhšom brzdení sa prehrejú, skrivia, zlomia. Fakt je, že som zažil zjazdy,
keď som bol dlhé minúty „na brzdách“, aby som sa nezabil (napríklad pri
zjazde zo Sliezskeho Domu). Vydržia ? Ak platí, že kotúčové brzdy znesú
aj dlhšie tuhé brzdenie, dovolím si doplniť otázku : 1.Platí to aj
o mechanických kotúčovkách (lepších – napríklad Avid, Hayes)?
2.Niekde ste písali, že hydraulické kotúčovky sa chladia lepšie. Prečo?
3.Chcel by som mechaniky z dôvodu prípadnej opravy (údržby) v zahraničí.
Dá sa na kolene opraviť aj hydraulika ?
Přidat komentář