Online nakupování jako zážitek? Canyon vidí potenciál

28.11.2023
Canyon byl první z větších značek kol, která na trh uvedla přímý prodej svých produktů. Zdá se však, že pouze u toho nechce zůstat. Ve spolupráci s univerzitou v Darmstadtu přináší několik nápadů, jak prodej kol online inovovat. Změní se způsob nakupování radikálně?

 

 

Canyon kromě inovací svých kol investuje a vyvíjí způsoby, jak co nejvíce usnadnit online prodej. A také jak ho zaměřit na samotného zákazníka, personalizovat a přinést do procesu koupě, ať už kola nebo doplňku, cosi jako zážitek. Nově díky společnému projektu s Darmstadt University of Applied Sciences značka představuje hned několik nápadů, které se točí kolem nejnovějších technologií. Ano, jde o virtuální realitu nebo třeba NFT (prostředek k prokázání vlastnictví digitální či fyzické položky – zde tedy kola, komponentu, doplňku). Nové koncepty mají pomoci překlenout propast mezi produkty a zákazníky. Zkrátka si máte připadat mnohem více vtaženi do procesu a seznámeni s produktem, který si chcete pořídit. Bude vám daná věc vyhovovat? Padne vám oblečení? Je pro vás vhodná daná velikost kola? Tyto i mnohé další otázky mají inovativní procesy v nakupování zodpovědět.

 

 

Na začátku akademického roku 2022 dala univerzita v Darmstadtu spolu s Canyonem třinácti studentům jeden rok na to, aby vyvinuli koncepty, které by mohly zlepšit procesy nákupu a přinést lepší online digitální zážitky. Lars Wagner, hlavní designér výzkumného a vývojového týmu Canyonu, o tom říká: „Považujeme za naše poslání přinášet pozitivní změny, abychom vytvářeli nové, vynikající zážitky při nákupu a dokázali překonat očekávání zákazníků.“

 

 

 

Ostatně není to první spolupráce Canyonu s univerzitou. Už tři absolventi univerzity pracují pro oddělení výzkumu a vývoje v Canyonu. Tentokrát během dvou semestrů studenti vytvořili a prototypovali hned několik nápadů, které by mohly v budoucnu změnit způsob, jakým online nakupování probíhá. Každá studentská skupina nedávno prezentovala své nápady. Mezi ty hlavní patří měření tělesných rozměrů pomocí chytrého telefonu, výběr kola ve virtuální realitě a následně i jeho otestování s pomocí headsetu virtuální reality nebo třeba zrcadla s technologií 3D skenování, abyste sami sebe viděli v oblečení, které si chystáte pořídit. Technologie NFT pak umožní sledovat pohyb vašeho kola ihned po jeho objednávce a poté po celou jeho životnost. Součástí konceptů jsou také peer-to-peer regionální sítě, které dokáží podporovat komunitní testovací jízdy. A pak je zde samozřejmě aplikace, v níž má být vše úhledně zabaleno. „Tento vývoj nejen ukazuje, co je možné se současnou technologií, ale navíc představuje způsob, jakým chtějí zákazníci nakupovat online,“ sděluje Wagner.

 

 

Canyon již brzy prozkoumá, zda tyto iniciativy mají dlouhodobý komerční potenciál. Protože se však online svět v posledních letech enormně změnil, dá se očekávat určitý dopad představených konceptů na budoucí online nakupování.

 

Martin Kuška

Foto: Canyon

 

FOTOGALERIE

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu