Nejrychlejší Canyon všech dob: představujeme Speedmax CFR Track

3.8.2023
Těsně před startem UCI World Championships v Glasgowě jsme se dočkali představení kola, pro které je rychlost vším. Alespoň tak prezentuje Canyon nový dráhový Speedmax CFR Track, vyvinutý ve spolupráci se Swiss Side, Team USA a Team Denmark. Právě se můžete seznámit s výsledkem této spolupráce mezi světovými inženýry a nejrychlejšími profesionály ve sportu.

 

Před sebou máte nejrychlejší kolo, jaké kdy německá značka Canyon vyrobila. Speedmax CFR Track je vyloženě dráhové kolo a podle Canyonu model, na kterém inženýři strávili dva roky intenzivního vývoje, provedli 312 analýz v aerodynamickém tunelu a prověřili ho 155 hodinami testování na tratích s nejlepšími dráhovými cyklisty světa. Jako základ výrobce použil dobře známý model Speedmax, osvědčený v nejvyšších patrech triatlonu.

 

 

Proč vychází z Canyon Speedmax?

Když se počítá každá sekunda, počítá se každý watt. A když se počítá každý watt, využívají jezdci Canyon právě Canyon Speedmax. S partnery z oblasti aerodynamiky ho však Canyon přepracoval téměř k nepoznání, takže každý kousek, profil trubky, spojení na Speedmax CFR Track bylo vytvarováno pro nejvyšší aeroefektivitu, schopnost výjimečně vysokých rychlostí a dané podmínky velodromu. Speedmax CFR Track má tedy daleko k pouhému přeznačenému triatlonovému kolu, ač z něho v základu vychází.

 

 

Vývoj Speedmax CFR Track řídili závodníci

I když se Canyon snažil dovést kolo k dokonalosti u rýsovacích prken a v aerodynamických tunelech, řídili vývoj od prvního dne také samotní jezdci. Proces vývoje začal například ve spolupráci s Chloe Dygert, osminásobnou zlatou medailistkou z mistrovství světa. Přínos této americké cyklistky formoval design. Následně se první prototypy dostaly k testování a hodnocení dánskému národnímu týmu pro dráhovou cyklistiku. Dlouhé měsíce zpětné vazby se přímo odrazily v následném vývoji finální produkční verze Speedmax CFR Track.

 

Lukas Schuchnigg, vedoucí vývoje, vysvětluje: “Velodrom vyžaduje dokonalost a naše spolupráce s profesionálními dráhovými cyklisty byla pro dosažení tohoto cíle zásadní. A se Speedmax CFR Track jsme začali přímo s těmi nejlepšími v okolí. Zeptali jsme se jich: jaké kolo potřebujete, abyste vyhráli závody? Jejich odborné znalosti a zpětná vazba pak pomohly zformovat Speedmax CFR Track do výjimečného stroje, jakým je dnes.”

 

 

Pro všechny disciplíny dráhové cyklistiky

Canyon Speedmax CFR Track byl dle výrobce navržen dále tak, aby byl připraven soutěžit na vrcholu jakékoli disciplíny dráhové cyklistiky. To vše s cílem eliminace potřeby pracné výměny kol. Ve své standardní konfiguraci je Speedmax CFR Track optimalizován pro sólo závody a disponuje vlastní sadou kol Canyon, navrženou ve spolupráci se Swiss Side, aby kola získala bezkonkurenční aerodynamiku. Sada přímo od Canyonu se pyšní obrovskou úrovní tuhosti, která je nutná pro zvládnutí sil generovaných na velodromu.

Kolo má také velmi originální kokpit. Ten je rovněž výsledkem intenzivní spolupráce se sítí profesionálních testovacích jezdců Canyon. Staví jezdce do super-aero jízdní pozice. A pro závodění v úzkých skupinách a závody s hromadným startem mohou jezdci jednoduše upravit kokpit výměnou za sadu Bunch Handlebar Kit, která obsahuje standardní řídítka.

 

 

Komponenty bez kompromisů

A ještě pár slov a dalšímu osazení na Speedmax CFR Track. Dráhové kolo má power meter SRM Origin Track s integrovanými senzory tak, aby poskytoval přesné údaje o výkonu bez nutnosti rekalibrace. Pohon obstarává tuhé ústrojí Kappstein Pro Line Elite, které svými vlastnostmi dle výrobce dokáže na trati ušetřit další milisekundy. Obutí Continental Grand Prix 5000 TT TR kombinuje minimální valivý odpor s maximální lehkostí a výjimečnou přilnavostí. Vše pak ještě doplňuje vlastní plně nastavitelný karbonový systém kokpitu Pro Extension, který kombinuje neuvěřitelnou jak aerodynamiku, tak pohodlí a ovládání. A to přesně tak, jak byste od kola světové třídy očekávali.

Canyon Speedmax CFR Track je k dispozici od 3. srpna exkluzivně na canyon.com

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu