Karbonové městské elektrokolo? Ulítlý Cannondale FlyingV je odpověď

4.11.2025
Přinést do segmentu elektrokol unikátní kousek bylo ještě před pár lety jednoduchým úkolem, ale současná nabídka je tak pestrá, že vymyslet něco s „wow“ efektem, zdá se nadlidským úkolem. Jednou ze značek, která se výzev však nikdy nebála, je Cannondale. Právě představuje svoji vizi nového druhu zážitku z mobility, karbonový a výrazně stylový model FlyingV.

Americký výrobce s těžko zaškatulkovatelnou novinkou světu sděluje, že se máme připravit létat. Cannondale FlyingV totiž spojuje světy závodních kol, komfortních fitness modelů a městských univerzálů. Písmeno „V“ má navíc pro značku velkou tradici. Vzpomenete si třeba na model Super V 1000 v barvách Volvo Cannondale? A nebo ještě lépe Killer V a Delta V? Možná, že něco z těchto archivních modelů v siluetě FlyingV při velké představivosti opravdu najdete. Novinka je ale na zcela odlišném konceptu, než muzejní kusy. Hlavně jde o elektrokolo, a dle značky o vysoce výkonné, lehké, vizionářské a ikonicky stylové. Navíc z karbonu. Kompletně. Tím myslíme více, než konkurenční kola. FlyingV má z uhlíkových vláken totiž i blatníky. Ale pojďme se na nejnovější model Cannondalu podívat hezky popořadě.

 

 

Lehkost, obratnost a ergonomie

Cannondale má sídlo ve Spojených státech, ale pro návrh FlyingV využil svého německého designérského studia ve Freiburgu. Sestavení novinky navíc probíhá v absolutní Mekce městské cyklistiky, Holandsku. Právě zde byl nový „Cannon“ i pečlivě testován, a tak má každý detail vycházet z osobní zkušenosti nizozemských jezdců. Výrobce zároveň udává, že každý vyrobený kus definuje vysoká řemeslná pečlivost. FlyingV má být ve výsledku velmi lehký a obratný commuter se špičkovou ergonomií. Rám se sníženou horní trubkou je zároveň koncipován pro snadné přenášení kola a jednoduché nasedání i sesedání. Výrobce také dodává, že nové „véčko“ vydrží opravdu hodně a je radost s ním létat mezi ulicemi, užívat si jeho mrštnost a manévrovatelnost, inspirovanou závodními koly (zpracování karbonu je dle Cannondalu taktéž stejné, jako to značka používá pro racing kola).

 

 

 

Plynulá asistence a možnost elektronického řazení

Do rámu FlyingV byl zakomponován dobře prověřený a zároveň jeden z nejpoužívanějších elektromotorů současnosti pro městská elektrokola, Bosch Performance Line SX. Ten poskytuje výkon až 600 W a točivý moment 60 Nm. Díky tvaru rámu je elegantně ukrytý a „šťávu“ odebírá ze stejně tak zamaskované baterie Bosch CompactTube s kapacitou 400 Wh. S touto kombinací Cannondale slibuje dojezd až 115 km. Baterie pak nejde kvůli úspoře hmotnosti a tuhosti celku z rámu zcela vyjmout. K dispozici je také PowerMore Range Extender o kapacitě 250 Wh. Kolo lze zároveň snadno spojit s telefonem (pomocí AppTag a aplikací Cannondale) a ze smartphonu tak udělat palubní displej. K tomu slouží držák SPC+ (a univerzální úchyt u verze FlyingV 1) umístěný na představci.

 

 

Elektrická asistence spolupracuje se dvěma typy řazení dle toho, zda vyberete specifikaci FlyingV 1 nebo FlyingV 2. První zmíněná je osazena elektronickým řazením Shimano Di2 s možností plně automatického režimu. FlyingV 2 pak spoléhá na osvědčenou mechanickou nábojovou převodovku Shimano Nexus. Řetěz nehledejte ani u jedné z novinek. Obě verze totiž používají tichý a bezúdržbový řemen Gates, který už roky představuje špičku v městských pohonech.

Užitečný a promyšlený

FlyingV jako přednost vytahuje také řadu praktických prvků, kdy každý je designovou laskominou. Začít můžeme třeba integrovaným nosičem brašen, který si zachovává lehkost, je nenápadný a pevný, protože počítá se zátěží až 18 kg. Unikátní jsou nenápadné karbonové blatníky integrované s rámem. Pak jsou tady dotykové body – řídítka, gripy a sedlo. Cannondale uvádí, že při výběru bylo vše podřízeno pro maximální komfort a kontrolu nad kolem. Té pomáhá i vzpřímená pozice spolu s promyšlenou geometrií, která kolu dává agilní a přesnou ovladatelnost. Všechny specifikace mají také výkonné integrované osvětlení Supernova.

 

 

Létající véčko 1 a 2

Zmínili jsme, že FlyingV přijíždí ve dvou výbavových úrovních, kdy se ta dražší pyšní elektronickým řazením od Shimana. Přesněji jde o pětirychlostní model Nexus Inter-5E Di2 s možností plně automatického řazení. Elektrokolo lze účinně zastavit hydraulickými kotoučovkami Shimano UR300 se 180mm kotouči. Ty jsou u obou modelů totožné, stejně jako řada dalších komponentů. Obě verze jsou například osazeny hliníkovým kokpitem Cannondale Urban Backsweep, gripy Ergon GA3, sedlem Selle Royal a plášti od Continentalu obutých na ráfcích Ryde.

FlyingV na trh vstupuje s karbonovým rámem, vidlicí i blatníky ve velikostech SM, MD, LG a XL. Jde o jedno z nejlehčích městských elektrokol na trhu, pokud vezmeme v potaz modely osazené pohonem Bosch Performance Line SX. Cannondale si za výjimečnost a styl samozřejmě neváhá říct odpovídající peníze. Novinka tak byla na českém trhu představena právě dnes s cenou od 124 999 Kč a ve třech barevných provedení.

Více o Cannondalu FlyingV na www.cannondalebikes.cz.

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu