Přinést do segmentu elektrokol unikátní kousek bylo ještě před pár lety jednoduchým úkolem, ale současná nabídka je tak pestrá, že vymyslet něco s „wow“ efektem, zdá se nadlidským úkolem. Jednou ze značek, která se výzev však nikdy nebála, je Cannondale. Právě představuje svoji vizi nového druhu zážitku z mobility, karbonový a výrazně stylový model FlyingV.
Americký výrobce s těžko zaškatulkovatelnou novinkou světu sděluje, že se máme připravit létat. Cannondale FlyingV totiž spojuje světy závodních kol, komfortních fitness modelů a městských univerzálů. Písmeno „V“ má navíc pro značku velkou tradici. Vzpomenete si třeba na model Super V 1000 v barvách Volvo Cannondale? A nebo ještě lépe Killer V a Delta V? Možná, že něco z těchto archivních modelů v siluetě FlyingV při velké představivosti opravdu najdete. Novinka je ale na zcela odlišném konceptu, než muzejní kusy. Hlavně jde o elektrokolo, a dle značky o vysoce výkonné, lehké, vizionářské a ikonicky stylové. Navíc z karbonu. Kompletně. Tím myslíme více, než konkurenční kola. FlyingV má z uhlíkových vláken totiž i blatníky. Ale pojďme se na nejnovější model Cannondalu podívat hezky popořadě.

Lehkost, obratnost a ergonomie
Cannondale má sídlo ve Spojených státech, ale pro návrh FlyingV využil svého německého designérského studia ve Freiburgu. Sestavení novinky navíc probíhá v absolutní Mekce městské cyklistiky, Holandsku. Právě zde byl nový „Cannon“ i pečlivě testován, a tak má každý detail vycházet z osobní zkušenosti nizozemských jezdců. Výrobce zároveň udává, že každý vyrobený kus definuje vysoká řemeslná pečlivost. FlyingV má být ve výsledku velmi lehký a obratný commuter se špičkovou ergonomií. Rám se sníženou horní trubkou je zároveň koncipován pro snadné přenášení kola a jednoduché nasedání i sesedání. Výrobce také dodává, že nové „véčko“ vydrží opravdu hodně a je radost s ním létat mezi ulicemi, užívat si jeho mrštnost a manévrovatelnost, inspirovanou závodními koly (zpracování karbonu je dle Cannondalu taktéž stejné, jako to značka používá pro racing kola).

Plynulá asistence a možnost elektronického řazení
Do rámu FlyingV byl zakomponován dobře prověřený a zároveň jeden z nejpoužívanějších elektromotorů současnosti pro městská elektrokola, Bosch Performance Line SX. Ten poskytuje výkon až 600 W a točivý moment 60 Nm. Díky tvaru rámu je elegantně ukrytý a „šťávu“ odebírá ze stejně tak zamaskované baterie Bosch CompactTube s kapacitou 400 Wh. S touto kombinací Cannondale slibuje dojezd až 115 km. Baterie pak nejde kvůli úspoře hmotnosti a tuhosti celku z rámu zcela vyjmout. K dispozici je také PowerMore Range Extender o kapacitě 250 Wh. Kolo lze zároveň snadno spojit s telefonem (pomocí AppTag a aplikací Cannondale) a ze smartphonu tak udělat palubní displej. K tomu slouží držák SPC+ (a univerzální úchyt u verze FlyingV 1) umístěný na představci.

Elektrická asistence spolupracuje se dvěma typy řazení dle toho, zda vyberete specifikaci FlyingV 1 nebo FlyingV 2. První zmíněná je osazena elektronickým řazením Shimano Di2 s možností plně automatického režimu. FlyingV 2 pak spoléhá na osvědčenou mechanickou nábojovou převodovku Shimano Nexus. Řetěz nehledejte ani u jedné z novinek. Obě verze totiž používají tichý a bezúdržbový řemen Gates, který už roky představuje špičku v městských pohonech.
Užitečný a promyšlený
FlyingV jako přednost vytahuje také řadu praktických prvků, kdy každý je designovou laskominou. Začít můžeme třeba integrovaným nosičem brašen, který si zachovává lehkost, je nenápadný a pevný, protože počítá se zátěží až 18 kg. Unikátní jsou nenápadné karbonové blatníky integrované s rámem. Pak jsou tady dotykové body – řídítka, gripy a sedlo. Cannondale uvádí, že při výběru bylo vše podřízeno pro maximální komfort a kontrolu nad kolem. Té pomáhá i vzpřímená pozice spolu s promyšlenou geometrií, která kolu dává agilní a přesnou ovladatelnost. Všechny specifikace mají také výkonné integrované osvětlení Supernova.


Létající véčko 1 a 2
Zmínili jsme, že FlyingV přijíždí ve dvou výbavových úrovních, kdy se ta dražší pyšní elektronickým řazením od Shimana. Přesněji jde o pětirychlostní model Nexus Inter-5E Di2 s možností plně automatického řazení. Elektrokolo lze účinně zastavit hydraulickými kotoučovkami Shimano UR300 se 180mm kotouči. Ty jsou u obou modelů totožné, stejně jako řada dalších komponentů. Obě verze jsou například osazeny hliníkovým kokpitem Cannondale Urban Backsweep, gripy Ergon GA3, sedlem Selle Royal a plášti od Continentalu obutých na ráfcích Ryde.
FlyingV na trh vstupuje s karbonovým rámem, vidlicí i blatníky ve velikostech SM, MD, LG a XL. Jde o jedno z nejlehčích městských elektrokol na trhu, pokud vezmeme v potaz modely osazené pohonem Bosch Performance Line SX. Cannondale si za výjimečnost a styl samozřejmě neváhá říct odpovídající peníze. Novinka tak byla na českém trhu představena právě dnes s cenou od 124 999 Kč a ve třech barevných provedení.
Více o Cannondalu FlyingV na www.cannondalebikes.cz.


připravil: Martin Kuška















































































MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT