Giant v kategorii elektrokol nikdy nepatřil mezi ty, kteří by zaspali. Uhánějící trendy si nechce nechat uniknout ani nyní a proto aktuálně představuje rovnou několik elektrických novinek. Největší rozruch z nich budí bezpochyby ta nejnekompromisnější mašina – Giant Reign Advanced E+ 2026. Gravity horský e-bike nabitý novými technologiemi. Představujeme…
Mohutná elektrická endura si za poslední roky našla mnoho příznivců. Kdo tolik nehledí na váhu a chce kolo, které ho v pohodě doveze i do nejprudších kopců, aby si je následně sjel skoro tak dobře jako na sjezďáku, bude u vytržení třeba i z nového Reignu Advanced, do jehož útrob byl vtěsnán novým pohonem SyncDrive Pro 3. Kolo si ponechává legendární odpružení Maestro a rám využívá mimořádně lehký avšak i tuhý materiál Advanced Composite. Reign Advanced E+ je stejně jako předchozí generace postaven v konfiguraci kol „mullet“, tj. přední kolo 29″, zadní 27,5″. Zdvihy jsou 180 mm vpředu a 170 mm vzadu. Tohle má být to nejschopnější elektro od Giantu do terénu.

Výkonné e-enduro postavené na novém rámu
Giant s novinkou přepisuju především to, na jakém rámu kolo stojí. Lehoučný karboňák je totiž z materiálu Advanced Composite. Tedy je nejen lehčí (Reign Advanced E+ váží jen 22,3 kg ve velikosti M), ale přidal podstatná procenta i co se tuhosti a pevnosti týká. Systém odpružení ale zůstal – však na technologii virtuálního zavěšení Maestro je Giant už dlouhé roky po právu pyšný. Mírná inovace přesto přichází i zde – konstruktéři integrovali spodní vahadlo, díky čemu má kolo modernější vzhled a zároveň přidává na torzní tuhosti. Celkové naladění pak vypadá takto – zadní stavba využívá progresivní křivku přepákování, je na začátku zdvihu citlivá a na konci pak odpružení znatelně tuhne, aby kolo nebylo stále v dorazu. Horní rámovka navíc disponuje výrazným slopingem. Celkově má být kolo výrazně ovladatelnější, než předchůdce Reign E+.
Rám dostal možnost měnit geometrii. Trojpolohový flip chip v horním vahadle umožňuje jemné nastavení dle preferencí jezdce. To ale není všechno. Kdo má zájem vyladit si přesně reach podle svých potřeb, dostává se mu takové možnosti, jelikož Reign Advanced E+ v Giantu vybavili flip chipem hlavového složení.

Nový pohon na 48V systému
Jednou z nejzásadnějších změn na novém „éčku“ od Giantu je pohonné ústrojí SyncDrive Pro 3, spoléhající místo 36V systému u minulé generace na 48V architekturu. Vyšší voltáž umožňuje fungovat celému pohonu s výrazně nižším proudem při zachování výkonu, což přináší jednu zásadní výhodu – nižší zahřívání a vyšší efektivitu. Reign Advanced E+ je tak připraven na pořádnou nálož. Poukazuje na to třeba funkce Launch Control umožňující ladit charakter akcelerace v sedmi úrovních – od pozvolného až po agresivní „odpich“ s plným výkonem dostupným během několika milisekund. A to na systém vynakládá obrovské nároky. Ale k číslům… SyncDrive Pro 3 nabízí až 90 Nm točivého momentu a 800 W špičkového výkonu. Vysokou úroveň točivého momentu pak udržuje i při vysoké kadenci. Za zmínku rozhodně stojí, že motor kryje extrémně odolný titanový skid plate, žádný tvrzený plast.


Baterie s rekordním počtem nabíjecích cyklů
Giant svoje akumulátory nazývá jako EnergyPak. Jde o klasicky integrované baterie ve spodní rámové trubce. Takové řešení dnes nikoho nepřekvapí, ale mnohem zajímavější jsou číselné údaje. Nový EnergyPak 560 má dle názvu 560 Wh a lze k němu připojit extender, čili prodlužovač dojezdu, který disponuje dalšími 280 Wh. K naprosté špičce pak patří výdrž akumulátorů. Na trhu totiž nenajdete žádný jiný systém slibující 2300 nabíjecích cyklů. Giant svoji novou zásobárnu energie proto prezentuje jako nejspolehlivější systém na trhu a dodává, že na tom mají svůj velký podíl i nové články 22700B – ty mají o 10 % vyšší hustotu energie. Dohled nad stavem akumulátoru má inteligentní systém řízení baterie (BMS – Battery Management System).
Dodejme ještě, že celý elektropohon je ovládán pomocí Giant RideControl Go Lux s precizně integrovaným barevným 2,4″ displejem v horní rámové trubce a jedním jediným tlačítkem pro intuitivní ovládání.


Tři specifikace na totožném rámu se SyncDrive Pro 3
Lehkého odolného rámu, do něhož je zabudovaný nový pohon, se dočká každý zájemce o nový Reign Advanced E+. Liší se pouze výbavy. Prémiový Advanced E+ 0 má vskutku vytříbené osazení. Nastěhovalo se sem odpružení Fox 38 a Float X2, v obou případech ve specifikaci Factory s Kashima úpravou. Součástí jsou také karbonová kola od Giantu a nešetřilo se ani v oblasti řazení. Je zde technologie AXS, přesněji Sram XX Eagle AXS doplněný o XO řetěz a kazetu. Další specifikace jsou o něco střídmější a cenově odskočené, protože E+ 0 se až nebezpečně blíží k 280 tisícům. I tak lze ale počítat s kvalitním odpružením a pohonem. Kompletní specifikace všech modelů můžete prozkoumat na stránkách výrobce www.giantbicycles.com.


Modely a ceny pro český trh (v závorce je uvedeno barevné provedení): – Reign Advanced E+ 0 (Purple Haze/Metallic Navy) = 277 999 Kč – Reign Advanced E+ 1 (Mercury/Carbon Smoke) = 208 999 Kč – Reign Advanced E+ 2 (Moon Dust) = 168 999 Kč
Hlavní novinky na modelu Reign Advanced E+:
- karbonový rám Advanced Composite se zcela novým a výrazně modernějším designem
- nový operační systém Giant E+ System 48V
- nový motor Giant SyncDrive Pro 3, 90 Nm, 800 W maximální výkon, 400 % maximální asistence
- nová baterie Giant EnergyPak Smart 560 Wh
- kompatibilita s novou přídavnou baterií Giant EnergyPak Plus 280 Wh
- nový ovladač Giant RideControl Ergo 4
- nový displej v horní rámové trubce RideControl Go Lux
- Aegis Tire Checker – měření tlaku v pláštích (TPMS), hodnoty zobrazeny na displeji
- 3-poziční flip chip v horním vahadle umožňuje jemné vyladění geometrie kola
- nově je Reign E+ vybaven flip chipem hlavového složení, kterým se upravuje reach (tři pozice)
- nový vysoce odolný titanový chránič motoru
- odolný chránič spodní trubky po celé její délce
- MRP vodítko řetězu a aktivní chránič převodníku (bash guard)


připravil: Martin Kuška
























































MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT