Elektronika v podání RockShoxu

před 2 týdny

Do rozpínajícího se bezdrátového ekosystému Sram AXS se zařadilo nově ovládání tlumení vidlice a tlumiče.

Systém se v překladu jmenuje letuška/stevard tedy FLIGHT ATTENDANT a má přinést nejefektivnější tlumení během šlapání a plnou aktivitu ve sjezdech. Rozhodně to není první pokus od Sramu/RockShoxu, podobný systém dříve udělal výrobce pro Haibike/Lapierre/Ghost, jmenoval se E:I Shock. Právě v té době začal vývoj i vlastní elektroniky, ze které Flight Attendant vznikl. Plnou kompatibilitu s AXS zaručuje nejen software, tedy aplikace, komunikační kanály, ale také kompatibilní baterie.

V principu jde o několik senzorů na vrchu pravé nohy vidlice RockShox Zeb, Lyrik, Pike vše Ultimate, tedy vidlice od 130 do 170 mm zdvihu. stejné senzory má i přidělaný systém na tlumici Super Deluxe Ultimate, plus je k tomu ještě trubička, která se strčí do klik Sram Dub, aby systém zjistil, zda šlapete nebo se jen vezete.

Dle algoritmu pak dochází v automatickém režimu k výběru nejlepší ze tří pozic (Open, Pedal, Lock), respektive úpravě útlumu pomalé komprese, případně je možné vybrat manuální režim a měnit útlum pomocí 3 tlačítek na vrchu vidlice a to ještě lze volit zda tíhnete ke komfortnějšímu či tvrdšímu nastavení ve dvou krocích na každou stranu, zvlášť pro tlumič a vidlici.

Flight Attendant je značně odolný díky hliníkové konstrukci. tlumicí patrona ve vidlici je navíc vybavena dvěma gumovými puky, které absorbují vysokofrekvenční rázy dříve, než se s nimi musí poprat celá konstrukce vidlice.

Na opačné straně vidlice je pak DebonAir+, taktéž novinka s větší negativní komorou ve stylu Vorsprung Luftkappe.

Všechny tři zmíněné vidlice navíc dostaly odvzdušňovací porty v zadní části vnějších nohou, tak jako je mají některé konkurenční značky.

V první vlně uvidíte novinky na kolech Canyon, Specialized, Trek a YT Industries.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu