
Jeden z technologických a inovativních lídrů světového cyklistického byznysu má sídlo v americkém Wisconsinu. Značka je známá na širokém poli jízdních kol od těch pro vrcholový sport až po děti nebo masové použití. Do toho vstupuje i s ucelenou řadou elektrokol, která těží ze zkušeností se stavbou jízdních kol všech kategorií, proto i její elektrokola vynikají především jízdními vlastnostmi a tím, co kolo dělá kolem.
Technický popis:
motor: Bosch Performance Line CX, 85 Nm * baterie: Bosch PowerTube, 800 Wh * rám: Alu Alpha Platinum * vidlice: Fox AWL Rail, zdvih 120 mm * sedlovka: Bontrager, teleskopická, 170 mm * kliky: E*thirteen, 160 mm * řazení: Shimano SLX, 1×12 * přehazovačka: Shimano XT * kazeta: Shimano SLX, 10-51 z. * brzdy: Shimano M6100, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky: Bontrager Line Comp * pláště: Bontrager Gunnison, 29×2,6“ * velikost: M * hmotnost: 23,6 kg * cena: 131 990 Kč
První dojmy testerů
František: Motory Bosch udělaly velký pokrok, zmizelo typické jemné kvílení. Pohon krásně zabírá, hladce, plynule. Na první pohled mohutný dojem, ale za jízdy to tak není, je lehké, obratné, snadno ovladatelné.
Jan: Chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, jak ho aktivovat. Pak ale ve všech ohledech skvělá jízda.
Karel: Možná nejlepší kolo do terénu z testovaných. Každý detail je dotažený do konce, motor Bosch je skvěle naladěn.
Petr: Výborně sladěná vidlice s rámem, často jsem si připadal jako na celoodpruženém kole. Singltrek, freeride, kamení, stoupání, tyhle režimy dává na výbornou.
Bohuslav: Skvělý po všech stránkách. Ani v nejprudším kopci jsem se nezadýchal, i přes objektivně vyšší hmotnost ve srovnání s klasickými koly nebyl problém s ovladatelností.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,83
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,83
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
5
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
3,66
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
4,66 Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4,33
Dojezdová vzdálenost: 74 km
Celkový počet bodů: 4,55
Verdikt: Pro modely Trek již klasika: ve všech ohledech nadstandard, ve všech parametrech padl testerům přesně do ruky.
Přidat komentář