TEST WHYTE E-160 S

27.6.2023

Domácí zákazníci už britskou značku Whyte znají a vědí, že v testech patří k zajímavým objektům s vynikajícími výsledky, bývá „volbou“ mnoha magazínů a jejich testerů. Skutečnost bude podobná nejspíš i v případě elektrokol této značky, posuďte sami v komentářích testerů. Whyte integruje do svých městských a trekingových elektrokol motory Shimano Steps, do silničních a gravel kol pohony Fazua, a nově pro e-MTB modely pohony Bosch. Ty vynikají nízko položeným těžištěm a vysokou torzní tuhostí rámu díky specificky integrované baterií umístěné nízko před motorem, což umožnila jeho pootočená poloha, baterie tak nenarušila integritu šasi rámu a je výsuvná přes otvor spodní rámové trubky. Modely řady E s různými zdvihy přinášejí do kategorii e-biků mimořádnou úroveň ovládání a stability v technicky náročném terénu tolik oceňovanou u trailových a enduro kol značky.

www.madefortrails.cz

Technický popis: rám Alu 6061, 150 mm * vidlice RockShox ZEB, 160 mm * tlumič RockShox Deluxe Select R * sedlovka teleskopická, Whyte, 140–200 mm * kliky Sram EX1, 165 mm, 36 z. * řazení Sram GX Eagle, 1×12 * přehazovačka Sram GX Eagle * kazeta Sram PG-1210, 11–50 z. * brzdy Sram Guide RE, čtyřpístkové, 220 mm * ráfky WTB HTZ * pláště Maxxis Assegai 29×2,5/2,4“ * velikost L * hmotnost 25,7 kg * motor Bosch Performance Line CX Smart, 85 Nm * baterie Bosch 750 Wh * cena 199 990 Kč

První dojmy testerů

Jan: Vynikající ebike do terénu, dlouhý rozvor a nízko položené těžiště znamená skvělou stabilitu, silný motor, perfektní brzdy.

Matěj: Výborný ebike balancující na pomezí trail/enduro, stabilní ve sjezdu, silný a ovladatelný do kopce. Pro mě jednička ve fullech. Doslova přebytek síly.

Eda: Stabilní, snadno ovladatelné, citlivé při práci s těžištěm motor dokonale spolupracuje zejména při vyšší kadenci šlapání, perfektně naladěné odpružení.

František: I přes pro mě vyšší rám skvěle ovladatelné, vyšší zdvihy ho nelimitují v použití pro „normální“ provoz. Tichý motor, celkově skvěle vyladěný pohon.

Martin: Hned po usednutí pocit jako na horském kole, nikoliv elektrokole. U jiných kol převládne první dojem „elektrokolo“, a pak hledám vlastnosti horského kola. Tady je to naopak. Všechno vyladěné, geometrie, zdvihy.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,83

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

5

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,5

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 5

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,33

Dojezdová vzdálenost: 54 km

Celkový počet bodů: 4,61

Verdikt: Někdy bývá exkluzivita spojena se zemí původu, designem, výkonem, technickými vlastnostmi, také i cenou. Model E-160 S zkrátka exkluzivní je, od každého z uvedených parametrů toho má pořádnou porci. Testeři jej přijali zcela bez výhrad, neradi jej předávali dalším jezdcům.

 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu