TEST TREK Rail 5 625

27.6.2023

Jeden z technologických a inovativních lídrů světového cyklistického byznysu má sídlo v americkém Wisconsinu. Značka je známá na širokém poli jízdních kol od těch pro vrcholový sport až po děti nebo masové použití. Do toho vstupuje i s ucelenou řadou elektrokol, která těží ze zkušeností se stavbou jízdních kol všech kategorií, proto i její elektrokola vynikají především jízdními vlastnostmi a tím, co kolo dělá kolem. Zapsal se mimo jiné baterií zcela integrovanou do rámu a vyjímatelnou pomocí vlastního patentu RIB.

www.trekbikes.com/cz/cs

Technický popis: rám Alu Alpha Platinum, 150 mm * vidlice RockShox 35 Gold, 160 mm * tlumič RockShox Deluxe * sedlovka teleskopická, TranzX, 100 mm * kliky E*thirteen E*spec Plus, 165 mm, 34 z. * řazení Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Sun Race, 11–51 z. * brzdy Shimano MT420, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky Alex MD35 * pláště Bontrager XR4 Comp, 29×2,6“ * velikost L * hmotnost 25,1 kg * motor Bosch Performance Line CX, 85 Nm * baterie Bosch, 625 Wh * cena 142 690 Kč

První dojmy testerů

Martin: Skvělý bike do terénu, snadno ovladatelný, vynikající jízdní vlastnosti. Silný a plynulý záběr.

Karel: Je to dobrý, prostě dobrý! Krásně spolupracuje, pocitově silný, důrazný motor, ale předvídatelný, komponenty střední třídy nijak kolu neubírají.

Matěj: Super vyladěný stroj, perfektně vyladěný. Nezklame ve stoupání ani ve sjezdu, vyšší hmotnost přebije vynikající ovladatelnost.

Jan: Za mě nejlepší kolo, na kterém jsem dnes jel. Hravé, vyladěný motor, přesné řazení, na zábavu do kopců a trailů skvělé.

Kateřina: Parádně vyladěné kolo, na trailech hravé, motor zabírá, jak má, přesné řazení. Po vybití překvapivě lehká jízda.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5,0

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5,0

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

5,0

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

4

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,6

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

5,0

Dojezdová vzdálenost: 48 km

Celkový počet bodů: 4,76

Verdikt: Na první pohled zaujal Rail designem a barvou, po zkušebním okruhu už nikdo z jezdců a jezdkyň o barvě nemluvil, zcela převládlo nadšení z jízdních vlastností, ovladatelnosti a nastavení motoru. Kolo pro ježdění z kopce, které ale ani jako kolo pro sjezdaře na první pohled nevypadá, je elegantní, rychlé, vhodné na traily i na pohodovou jízdu lehkým terénem. Základní model řady Rail nabídne to, co se od e-MTB očekává.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu