TEST SPECIALIZED Turbo Levo Comp Carbon

27.6.2023

Americká značka Specialized patří k největším světovým výrobcům jízdních kol a je považován za jednoho z nejinovativnějších výrobců v cyklistickém průmyslu, což platí i o kolech s elektromotorem, která jsou označována jako Turbo (Turbo Levo, Turbo Vado, Turbo Creo, Turbo Tero, Turbo Tero X). Motto Specialized v kategorii Turbo vyzdvihuje, že přestože tato kola disponují elektropohonem, umožní jezdci podobný zážitek jako při jízdě na kole bez motoru. Originální je aplikace Mission Control, která pohlídá, abyste měl jezdec vždy dostatek baterie, na přání zaznamená jízdy, diagnostikuje kolo, umožní si nastavit podporu motoru dle libosti a mnoho dalších možností.

www.specialized.com

Technický popis: rám FACT 11m karbon, 150 mm * vidlice Fox Float 36 Rhytm 29, 160 mm * tlumič Fox Float X Performance * sedlovka teleskopická, X-Fusion Manic, 175 mm * kliky Praxis M30, 160 mm, 32 z. * řazení Sram GX, 1×12 * přehazovačka Sram GX Eagle * kazeta Sram XG-1275, 10–52 z. * brzdy Sram Code RS, čtyřpístkové, 200/220 mm * ráfky Specialized 29/27,5“ * pláště Specialized Butcher 29×2,6“/Eliminator, 27,5×2,6″ * velikost S4 * hmotnost 22,9 kg * motor Specialized 2.2 Custom Rx Trail Tuned * baterie Specialized M3, 700 Wh * cena 196 000 Kč

První dojmy testerů

Filip: Skvělé, živé kolo, neznatelné odpojení asistence. Kategorie sama pro sebe.

Eda: Když se s ním jede do těžších míst, jako by říkalo ‚ukaž, co umíš‘. Skvěle vede, dokonalé odpružení, plynulý nástup podpory motoru.

Bohuslav: Velice tiché, skvěle ovladatelné, vynikající.

Hana: Skvělé kolo pro sportovní jízdu, do těžkého terénu, na turistiku a cyklostezky by ho byla škoda.

Ondřej M.: Jízdní vlastnosti skvělé, krásně pruží, excelentní motor, krásně zabírá, když je třeba.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,83

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

5

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,66

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 5

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

5

Dojezdová vzdálenost: 55 km

Celkový počet bodů: 4,75

Verdikt: Seznámit se všemi technologiemi, které jsou aplikovány na sérii kol Turbo, by znamenalo zkrátit si o to čas jízdy na kole, A to by byla v tomto případě škoda, Levo nabídlo všem bez rozdílu výkonnosti maximální kontrolu a schopnosti v náročném terénu. I přes elektropohon zůstává Levo především jízdním kolem, která v sobě jen tak mimochodem zabudovaný elektromotor. Přesto stanoví měřítka oboru.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu