TEST MTF Mount 9.4

27.6.2023

Společnost Mountfield je největší specializovaný prodejce zahradní techniky, zahradního nábytku a bazénů v České republice a na Slovensku. V nabídce má i elektrokola značky MTF. Na trhu působí již více jak 30 let. V současnosti provozuje 76 prodejních center, z toho 58 v Čechách a 18 na Slovensku. Mountfield získal během svého působení na trhu řadu významných ocenění. V loňském roce to bylo například ocenění Superbrands v České republice a na Slovensku, dále titul Nejdůvěryhodnější značka v segmentu zahradní techniky v ČR i na Slovensku a další. Od listopadu 2018, kdy začal Mountfield prodávat kromě kol klasických i jejich elektrické sourozence, urazil kus cesty. Nabídka obsahuje elektrokola městská, skládací, trekingová, krosová a horská. Jsou vyvíjena ve spolupráci s bývalými profesionálními závodníky a odborníky ve světě elektrokol. U každého modelu lze vybírat z několika typů baterií pro elektrokola, minimálně ze dvou, u některých modelů dokonce ze čtyř. Dvě baterie jsou k dispozici i pro novinku, hardtail s karbonovým rámem.

www.mountfield.cz

Technický popis: rám karbon * vidlice SR Suntour X1, 120 mm * kliky Bafang, 170 mm, 38 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 11–42 z. * brzdy Tektro Gemini, čtyřpístkové * ráfky Alex Rims * pláště Maxxis Forekaster 29×2,35“ * velikost 19“ * hmotnost 23,9 kg * motor Bafang M510, 95 Nm * baterie Samsung, Li-ion, 720 Wh  * cena 73 580 (baterie 720 Wh)

První dojmy testerů

Petr Š.: V terénu bez potíží ovladatelné.

Ondřej M.: Motor dobře zabírá do kopce, po překonání rychlosti 25 km/h trochu silnější odpor.

Eda: Klasická geometrie je příjemná ve většině jízdních režimů, v obtížnějším terénu kolo vyžaduje více pozornosti. Mírné zpoždění při šlápnutí i při ukončení tlaku na pedály.

Ondřej B.: Intenzivní nástup motoru, za hranicí limitu trochu větší odpor, překvapivě snadná jízda bez asistence elektropohonu.

Petr Č.: Moc pěkné svezení, v terénu hezky sedí, na asfaltu se chová jako běžné kolo, motor plynule zabírá, není tam žádný ostrý nástup.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,5

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,5

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

4

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?

4 Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4

Dojezdová vzdálenost: 56 km

Celkový počet bodů: 4,16

Verdikt: Mountfield se zařadil s Mountem 9.4 o několik stupňů výše, než byla jeho dosavadní produkce, a to zejména kvalitně zpracovaným a luxusně nalakovaným karbonovým rámem.  Cena složená z kola bez baterie a baterie s kapacitou 720 Wh je stále pod úrovní konkurence. To samé se ale nedá říci o komponentech, sada Deore a vzduchová vidlice doplňují vlastnosti kola tak, že i nejnáročnější terén pro něho není překážkou. Bonusem pro řadu zákazníků je přehledný LCD displej s vlastní grafikou, kterou si Mountfield vytvořil.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu