TEST GENESIS E-VO FS 2.2 LTD

27.6.2023

Genesis je rakouská značka, v zemi původu je její nabídka neuvěřitelně široká a postupně se rozrůstá i o elektrokola. Jak je to obvyklé u firem na západ od nás, mezi klasickými stroji jednoznačně vedou ta pro městskou cyklistiku a turistiku. Celoodpružené modely jsou v portfoliu pouze s elektropohonen, a to v počtu tří. Verze 2.2 je ve dvou provedeních, kdy LTD sází na mix komponentů Deore a XT a zdvihy 150 mm předního i zadního kola.

www.intersport.cz

Technický popis: rám E-Trail Fully Alu 6061, 150 mm * vidlice RockShox 35 Silver, 150 mm * tlumič RockShox Deluxe Select + * sedlovka teleskopická, Tranz X, 125 mm * kliky FSA Bosch, 170 mm, 34 z. * řazení Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka Shimano XT * kazeta Shimano Deore, 10–51 z. * brzdy Shimano MT420, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky Remerx Enduro Plus * pláště Schwalbe Nobby Nic Performance, 29×2,6“ * velikost 46 cm * hmotnost 25,3 kg * motor Bosch Performance Line CX Gen. 4 * baterie Bosch, 625 Wh * cena 119 990 Kč

První dojmy testerů

Matěj: Velmi slušně vybavené kolo, pohodlná jízda, pružení využívá celý rozsah. Díky hmotnosti trochu obtížnější ovládání v terénu.

Martin: Kratší geometrie, proto obratné v malé rychlosti a v krátkých zatáčkách, při vyšší rychlosti vyžaduje více pozornosti. Velmi dobré pružení, motor s dostatečnou silou. V některých režimech hlučnější.

František: Na mě bylo velké a trochu těžké, ale jinak pohodlné a v terénu bezpečné, takový tank, co všechno přejede. Při malých rychlostech a maximální dopomoci trochu cukal motor, ale je silný, mně by stačily na kazetě čtyři pastorky.

Tomáš: Vynikající výkon motoru v kopcích, při malé rychlosti po rovině trochu cukal motor, ale při správném převodu a frekvenční jízdě bez potíží.

Mikuláš: Pohodlné v jakémkoliv terénu, lehce se ovládá, skvěle táhne do kopce.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,5

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,5

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,83

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,16

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 3,66

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,5

Dojezdová vzdálenost: 53 km

Celkový počet bodů: 4,19

Verdikt: E-VO nabídlo všechno, co nabídnout mělo, vyhovělo různým jízdním stylům zkušených testerů. Mnohým poopravilo představu, že síla řetězců, pokud jde o kola, je ve střední třídě. Rakouský zástupce se díky povedené konstrukci a kvalitním komponentům za přijatelnou cenu zařadil mezi překvapení testu.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu