TEST CANYON Grand Canyon:ON 7

27.6.2023

Od skromných začátků na vrchol – tak by se dal charakterizovat příběh firmy Canyon. Přes prodej komponentů z přívěsu, s nímž jezdil Roman Arnold na cyklistické závody, kterých se účastnil jeho syn, po založení firmy Radsport Arnold v roce 1985 a první obchod v německém Koblenzu, až k pozici značky, který je známá svými skutečnými inovacemi, zaváděním špičkových technologií, čistým a jasným designem i nejvyššími standardy kvality a služeb. Není proto náhodou, že je Canyon častým vítězem testů v renomovaných evropských cyklo magazínech a stal se také nejžádanější značkou kol podle průzkumů v německy mluvících zemích. V posledních letech se výrazně angažuje jako dodavatel kol pro přední profesionální silniční týmy. Pokud jde o obchodní model, je průkopníkem v online prodeji, systému, který přebírá řada dalších firem. Nejdostupnější z řady modelů, která je naprostou novinkou představenou ve dnech testu, má shodný rám jako dražší sourozenci, vhodný na trailové nasazení, kde vidlice s 120 mm a vlastnosti rámu pomohou i méně zkušeným jezdcům.

www.canyon.com/cs-cz

Technický popis: rám Alu, Grand Canyon:ON * vidlice Rockshox Judy Silver 29, 120 mm * kliky FSA 745 E-Bike Crank for Bosch Gen4 * řazení Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano Deore, 10–51 z. * brzdy Sram DB8, 200/180 mm * ráfky Rodi Tryp 30 EVO * pláště Schwalbe Nobby Nic Performance 29×2,6″ * velikost L * hmotnost 23,6 kg * motor Bosch Performance Line CX, 85 Nm * baterie Bosch, 625 Wh * cena 73 699 Kč

První dojmy testerů

Eda: Vážně je to „jen“ elektrokolo? Dokonale ovladatelné, rychlé, stabilní, chvílemi zapomenete na čas a jen si hrajete. Doporučuji vyzkoušet, je to zcela jiná dimenze elektromobility.

Petr Š.: Vyvážené kolo, super na trail, kam se člověk podívá, tam jede, nemusí se do zatáčení nutit, mocný nástup asistence, žádné prodlevy v nástupu. Skoro jsem zapomněl, že je to hardtail. Teleskopická sedlovka by ho posunula o pořádný kus výš, zasloužilo by si ji.

Matěj: Příjemné svezení, pro trailové nasazení, kam vlastnostmi patří, bych uvítal silnější nohy vidlice. Motor jeden naplno až do konce kapacity baterie.

Filip: Skvělá hračka do terénu, živé, hbité, také proto, že je lehké. V režimu maximální dopomoci motoru bleskový nástup asistence.

František: Vynikající elektropohon, kolo hravé a obratné, silná pomoc motoru, jako jedno z mála v testu do kopce nevadne. Trochu hlučnější motor.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

5

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,66

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,66

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,33

Dojezdová vzdálenost: 49 km

Celkový počet bodů: 4,6

Verdikt: Skupina testovacích jezdkyň a jezdců neměla zadání hodnotit parametr cena/výkon. Pokud by tomu tak bylo, všechny kladné dojmy získané za celý den by byly doplněny ještě podtrženou jedničkou. Canyon jako firma se veze na současné technologické špičce a tento základní model řady to potvrzuje, nově definuje střední třídu.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu