TEST AUTHOR Eleve 29 ASL

27.6.2023

Author se stal na počátku 90. let téměř synonymem pro horská kola, a protože horská kola byla téměř synonymem pro kolo obecně, i z této sémantické podobnosti Author těžil, nutno říci, že oprávněně. V roce 1993 po zkušenostech s dovozem cyklistických komponentů začal s produkcí vlastních kol, od té doby patří mezi nejznámější české značky, a to nejen v cyklo průmyslu. V nabídce se e-kola objevila v roce 2014, opět v duchu filozofie firmy nejprve v provedení pro městské a turistické nasazení, později byla doplněna modely sportovními, včetně celoodpruženého. Všechny spoléhají na motory Shimano, tedy příjemné nastavení výkonu a spolehlivost. Řada ASL označuje typy určené ženám, upravené nikoliv pouze barvou rámu, ale podstatnými komponenty pro pohodlí a ovladatelnost.

www.author.eu

Technický popis: rám Al-6061, db * vidlice RST Aerial 110, 100 mm * kliky Shimano Steps, 38 z., 170/175 mm * řazení Shimano Deore, 1×10 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano CS-M4100, 11–46 z. * brzdy Tektro Orion, 180 mm * ráfky Author E-Krypton 29 * pláště CST Patrol, 29×2,25″ * velikost 17“ * hmotnost 22,3 kg * motor Shimano Steps E-5000, 250 W * baterie Shimano E8035, 504 Wh * cena 59 990 Kč

První dojmy testerů

Jan: Velmi tichý motor, ale slabší v prudkých výjezdech.

Eda: Ať zkušené jezdkyni, tak především začátečnici nepřipraví žádné nepříjemné překvapení, plynulý náběh motoru, přiměřená síla, naopak bez motoru v nouzi kolo, na kterém se snadno dojede k cíli.

Tomáš: Turistika, cyklostezky, lehčí terén, v těžším bych uvítal více síly. Jinak příjemná jízda, snadné ovládání.

Ondřej B.: Kolo pro rekreační jízdu, pomoc motoru mírná, uhlazená, pro kategorii dostatečná, pro dámy vhodně zvolená šířka řídítek. Co má splnit, splní dokonale.

 

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

3,8

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

3

Jízda bez motoru (300 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

4,4

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 5

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,4

Dojezdová vzdálenost: 45 km

Celkový počet bodů: 4,1

Verdikt

Označení ASL by na první pohled nasměrovalo kolo pouze k ženám a dívkám, a to zcela oprávněně. Kratší, vzpřímenější posed, řídítka, která nenutí propadnout mezi rameny, sedlo vycházející z ženských specifik, jemný barevný „dámský“ odkaz. To všechno se ale může hodit dětem i jezdcům menších postav, případně všem, co nemají s elektrokoly zkušenosti a dávají přednost jemnému vyladění motoru. Trefa do vkusu, který je někdy neprávem označovaný jako obecný.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu