TEST 4EVER Comfort Elite

27.6.2023

Moravská značka má své portfolio produktů rozložené rovnoměrně, a to jak v klasických modelech, tak kolech s elektrifikovanou pomocí. Současně má zkušenosti s výrobou modelů klasického střihu, a to zejména partnery na západních trzích. Tam je kolo velmi často dopravním, nikoliv sportovně-turistickým zbožím, jak bývá často označováno specifikum našeho domácího trhu. A tak není divu, že s tímto záměrem rozšířila svou nabídku „cesťáků“ na patnáct modelů. Pokud jde o rámy, jsou v kompletní sestavě, tedy v pánském provedení se slopingovou horní trubkou, dámském s dvojitou spodní rámovou trubkou umožňující snadný nástup i stále rozšířenějším modelu unisex s masivním profilem kryjícím baterii a připomínajícím konstrukci skútrů se všemi z toho plynoucími výhodami.

www.4ever.cz

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice SR Suntour NCX-D Air * kliky Bafang Maxdrive, 44 z. * řazení Shimano Deore, 1×11 * přehazovačka Shimano Deore * kazeta Shimano M5100, 11-51 z. * brzdy Shimano MT201, 180/160 mm * ráfky Mach1 630 Disc * pláště Schwalbe Landcruiser * velikost 18“ hmotnost 26,8 kg * motor Bafang M400, 80 Nm * baterie Topband IH1, 630 Wh * cena 62 990 Kč

První dojmy testerů

Eda: Posed jako na rotopedu, krátký, vzpřímený, pohodlný, snadno zatáčí. Pro typ provozu, pro který je určený, úplně bezproblémové, měkčí středová partie se projeví v jen opravdu obtížném terénu.

Petr Š.: Super turistické kolo, město, cyklostezky. Motor má u mě jedničku s hvězdičkou, při správném řazení silný tah, nezpomaluje, nezadýchává se, vyjede nejprudší kopce. Bonusem snadný nástup a kompletní výbava. V lehčím terénu vyžaduje více pozornosti.

František: Krátký rozvor, obratné, velmi tichý pohon. V terénu na limitu rámu, ale tam to kolo nepatří.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,2

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,4

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,6

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 5

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

5

Dojezdová vzdálenost: 49 km

Celkový počet bodů: 4,36

Verdikt: Pohodlí, snadné ovládání, dostatečný výkon, to je zadání pro konstruktéry při tvorbě kol, jež mají plnit každodenní službu nejen na cestě pro nákup. Elite ho plní bez výhrad.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu