Crussis e-Hard 10.10-PRO

před 2 týdny

Před dvanácti lety představila značka první kolekci elektrokol, o dva roky později začala s vlastní výrobou v České republice. Při ní se zúročili zkušenosti získané s produkcí koloběžek, které se prosadily na nejnáročnějších evropských trzích. Elektrokola s hliníkovými rámy byla v roce 2018 doplněna o modely na karbonovém rámu i model celoodpružený. Kromě motorů Bosch využívá Crussis i motory Panasonic nabízející možnost volby pro zákazníky i odlišný pocit z jízdy, ale náležející k vrcholům současné světové produkce.

www.crussis.cz

Technický popis:

motor: Panasonic GX Ultimate, 95 Nm * baterie: LG, 720 Wh * rám: Al-6061, db * vidlice: RockShox Pike Ultimate, vzduchová, zdvih 130 mm * sedlovka: X-Fusion Manic, teleskopická, zdvih 125 mm * kliky: SRAM T-Type, 34 z., 170 mm * řazení: SRAM AXS, 1×12 * přehazovačka: SRAM GX Eagle * kazeta: SRAM XS-1270, 10–52 z. * brzdy: Shimano Deore XT, čtyřpístkové, 200 mm * ráfky: Crussis disc * pláště: Michelin E-Wild Enduro, 29×2,5“ * velikost: 20“ * hmotnost: 25,6 kg * cena: 99 990 Kč

 

První dojmy testerů

Jakub: Vlastnostmi připomíná tank, který je ale snadno ovladatelný. Široké pláště podrží kolo v kontaktu s terénem. Velmi rychlé elektrické řazení. Siný motor s plynulým chodem.

Matěj: Pozvolný nástup motoru, nekope, síla se dostavuje plynule, graduje vysokým výkonem, subjektivně více než Bosch. Trochu později reaguje na snížení tlaku na pedály. Dobře ovladatelné kolo na všechny druhy terénu.

Eda: Pohodlný vzpřímený posed, dobrá stabilita vedení. Elektrické řazení je krok vpřed, komfortně se ovládá. Při zmenšení záběru do pedálů ve stoupání motoru chvíli trvalo, než se opět dostal do plné asistence, nabíhal pomaleji, což může naopak méně zkušeným jezdcům vyhovovat.

Hana: Ve stoupání velmi plynulý záběr, bez motoru díky extrémnějším pneumatikám větší odpor, ale v terénu to bohatě vynahradí.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,25

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,25

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4

Jízda bez motoru (300 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,5

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?

4,75 Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,75

Dojezdová vzdálenost: 56 km

Celkový počet bodů: 4,25

Verdikt: Decentní v designu, nekompromisní ve výkonu. Síla motoru ve spojení s jízdními vlastnostmi a vynikající vidlicí provede i nezkušeného jezdce jakýmkoliv terénem. Elektrické řazení jako bonus.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu