
Značka má zásadní podíl na „cyklizaci“ České republiky, v roce 1993 nabídla domácímu trhu řadu horských kol, velmi brzy později doplněnou koly krosovými a nasytila tehdy doslova hladovou poptávku, a to tak, že se „author“ stal téměř synonymem pro bicykl. O co je nabídka elektrokol méně početná, o to více je přesně zaměřena na určitého zákazníka, od technického jezdce preferujícího celoodpružené kolo, přes univerzální hardtail až po modely s geometrií a komponenty upravenými ženám či seniorům. Klasikou je trvalá orientace na komponenty Shimano, ta se promítla do motorů, baterií a systému řazení.
Technický popis:
motor: Shimano Steps EP-600, 85 Nm, 250 W * baterie: Shimano EN-806, 630 Wh * rám: Al-6061, db * vidlice: RST F1RST, vzduchová, zdvih 100 mm * kliky: Shimano Steps, 38 z., 175 mm * řazení: Shimano Cues 6000, 1×11 * přehazovačka: Shimano Cues 6000 * kazeta: Shimano CS-LG400, 11–50 z. * brzdy: TRP Slate Evo, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky: Author E-Krypton 29 * pláště: Vittoria Barzo G2.0, 29×2,25″ velikost: 19“ * hmotnost: 24,1 kg * cena: 79 990 Kč
První dojmy testerů
Petr: Pocitově slabší motor v terénu a v prudkém stoupání, na druhou stranu možná i proto velmi plynulý projev a záběr. U značky dlouhodobě vysoký standard všech vlastností.
Eda: Pro extrémněji zaměřené jezdce možná slabší asistence, ale díky tomu nezáludné a příjemné kolo s plynulým záběrem, při změnách tlaku na pedál jen velmi jemná reakce motoru. Příjemná vidlice, co v terénu uberou užší pneumatiky, to přidají na asfaltu a cyklostezkách.
Jan: Příjemné kolo, asistence proti konkurenci o něco slabší.
Jakub: Hbité, snadno se skládá do zatáček. Čitelný motor s plynulým chodem. Pneumatiky mají stejný rozměr jako klasické kolo, širší by kolo posunuly výš jak ovládáním, tak pohodlím v terénu.
Miroslav: Příjemné kolo, ve všech režimech dostatečně silné a ovladatelné.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,8
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,8
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
3,8
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
4
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4,2
Dojezdová vzdálenost: 53 km
Celkový počet bodů: 4,26
Verdikt: Nikoliv nepřehledná řada modelů s podobnými vlastnostmi, ale vyvážený univerzál se schopností vyhovět mnoha odlišným požadavkům, od začátečníků po zkušené jezdce.
Přidat komentář