Velo 2/2017 – VTG Českobudějovicko – den 1., varianta 2.

12.1.2017
Velo 2/2017 - VTG Českobudějovicko - den 1., varianta 2.

Staženo 127
Velikost souboru 198.67 KB
Přidáno 12.1.2017
Stáhnout

Tato varianta je rozšířením trasy uvedené ve Velu 2/2017 v rubrice Velo trail guide, zahrnuje i výjezd na Kleť.
Přikládáme i popis prodloužení:

Nutno podotknout, že touto ani ne 18 km dlouhou zajížďkou získá celková trasa dalších 875 výškových metrů, což v celkovém součtu je již pěkná nálož a tento přídavek vyčerpá i lepší bikery, neboť se jedná o opravdu velice technicky náročný výjezd i sjezd.
Při příjezdu do Holubova odbočují za mostem přes potok slabší jedinci doleva a ti, kteří se rozhodli pro přídavek s horskou prémií „Kleť“, se vydají po zelené směrem do kopce a pravotočivé zatáčky. Ani ne po 100 metrech zatáčí zelená trasa prudce doleva, a to do hodně nepříjemného stoupání, které lze objet pokračováním po asfaltové silnici, ačkoliv taktéž do kopce. Následuje přejezd kolejí a neustálé stoupání po zelené trase. V momentě, kdy je po levé straně hasičská stanice, najíždíme kolem vrat a plotu na louku (poměrně nepřehledné a velice špatně značené) a podél pastvin sjedeme dolů k potoku. Odtud prudkým stoupáním vyjíždíme na louku, přes kterou se dostaneme na cestu, pak odbočíme doprava, mimo zelenou trasu na vrstevnici Kletě.
Touto cestou se dostaneme až na křížení žluté trasy, kterou následně využijeme pro celou jízdu na kopec. Prvních pár kilometrů po nájezdu na žlutou trasu je opravdu velice náročných a prověří jezdcovu techniku a balanci na kole, neboť cesta je poměrně rozbitá s četnými kameny a překážkami. V momentě, kdy je tento úsek překonán, pořád stoupáme po žluté a odměnou kromě neustálého stoupání je šotolinová cesta, která občas přejde do přírodního terénu a značně prověří naši fyzičku. Těsně pod vrcholem Kletě najedeme na asfaltovou cestu a stoupání je o to příjemnější. Příjezd na vrchol je možné oslavit menším občerstvením v restauraci, během kterého zhodnotíme, kolik nám zbylo sil na sjezd z kopce dolů. A to z důvodu, že cest dolů existuje opravdu hodně.
Jedna z možností je využít místních přírodních sjezdových tratí, které jsou spíše pro sjezdová kola, a pak tras, které vedou po pěších cestách. Obě začínají shodně na vrcholu Kleti, jedou společně kolem místní hvězdárny a následně se v lese rozdělují, aby se zanedlouho mohly setkat. Žlutá trasa zahýbá doleva a po chvilce připraví jezdci poměrně zajímavý sjezd se střední náročností. Ti, kteří pokračují rovně po červené, se vydají do míst, která jim nachystají poměrně krušné chvilky. Na několika místech se jedná opravdu o hodně těžký sjezd vhodný spíše pro sjezdové kolo (samozřejmě je možné těžší místa objet v lehčím terénu). V křížení žluté a červené trasy pokračujeme pořád z kopce po žluté trase. Následuje mnoho krásných míst, která prověří jezdcovy dovednosti, a to především schopnost ovládat kolo. Sjezd pokračuje až do vesnice Plešovice. Zde trasa kříží silnici, tak je potřeba dát pozor na přehřáté brzdy, jedoucí automobily a tahače odvážející kamení z místního lomu. Příjezdem do centra vesnice zatáčíme po červené směr Třísov. Při příjezdu k vlakové stanici Třísov se napojujeme na kratší trasu a odbočením doprava se vydáváme směr Dívčí kámen.

Doplněk k článku - GPS data.
Nemáte-li navigaci, můžete je nahrát například na www.cykloserver.cz a následně vytisknout mapu.
Postup?
1. stáhnout přiložený GPX soubor do počítače
2. www.cykloserver.cz - Online mapa
3. import - nahrát stažený GPX soubor z počítače
4. je hotovo 🙂

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře