1. Tyto dvě malé pružinky mají na starosti většinu práce
v řadících pákách Campagnolo. Při nákupu je třeba vědět, do které
z pák jsou určeny, provedení pro pravou a levou se liší.
2. Pružinky nejprve nasadíme do korunky, do níž dáme trochu
vazelíny pro lepší manipulaci a snížení rizika ztráty pružinky při
montáži. Výstupky na korunce zajišťují její stabilní držení v páce.
U starších modelů byly výstupky silnější a naopak chyběl nálitek pro
uchycení pomocné pružiny na protilehlé straně. Pozor tedy opět na
správný výběr náhradních dílů.
3. Korunka je nasazena v páce. Díky nálitku a výstupkům je
prakticky nemožné ji nasadit nesprávně.
4. Na pravé páce pro řazení převodů na kazetě je navíc
krycí podložka snižující tření mezi korunkou a ráčnou.
5. Novější modely ráčen mají oproti starším ve spodní
části vybrání pro kovovou kluznou podložku. Nezapomeňte na její vložení
mezi ráčnu a ložisko (u levnějších modelů kluzné) v páce.
6. Dalším krokem je nasazení ráčny do páky na průchozí
čep. Při této operaci je dobré pomoci si z přední části páky
imbusovým klíčem pro snazší nalezení polohy.
7. Po nasazení ráčny jejím vnitřkem protáhneme delší
konec pružinky pro odřazovací páčku a nasadíme ho do příslušného
otvoru v těle páky.
8. Druhý konec pružinky se poté nasadí do otvoru
v odřazovací páčce. Pro usazení do správné polohy je třeba vyvinout
více síly.
Pozor: Některé starší modely pák neměly pravý závit na utahovacím šroubu.
9. Po usazení těla odřazovací páčky nasadíme hliníkový
čep, který má na obou koncích osazení – na spodním kopíruje profil
usazení ráčny, na horním je příruba (opět nezapomenout na třecí
podložku) a zářezy do kříže.
10. Očko na vnějším konci pomocné pružiny nasadíme na
nálitek korunky, vnitřní konec do jednoho z užších zářezů na čepu a
otočením proti směru hodinových ručiček zajistíme napnutí pružiny.
Poté čep stlačením zajistíme proti zpětnému protočení.
11. Na pružinu nasadíme kovovou krycí podložku, jež má dva
vnitřní výstupky zapadající do širších zářezů na čepu. Poté
následuje jistící šroubek a utažení celé sestavy.
12. Zbývá nasadit plastovou krytku a objímku na řídítka.
U té ale pozor na směr šipky, vždy by měla směřovat nahoru. Při
otočení objímky může dojít k jejímu poškození a nekvalitnímu
přitažení páky na řídítkách.
Tip: Pro demontáž funguje spolehlivě obrácený postup, při první opravě je dobré součástky klást vedle sebe podle jednotlivých operací, vyhnete se tak přemýšlení o tom, jak po sobě následují.
Připravil: André Vebr
Foto: Velo
Přidat komentář