MERIDA O.Nine XX

28.2.2017
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-03-10T08:44:05 --><h3>Vstupenka do klubu vyvolených!</h3><p>Merida se sice nemůže pochlubit kořeny zapuštěnými do půdy Kalifornie, Itálie nebo jiného místa notoricky spojeného s cyklistikou. Nikdo ale nemůže popřít fakt, že tato značka patří do úzké skupiny výrobců kol, kteří svou neúnavnou prací posouvají technologické limity oboru stále dál. Pro důkaz nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na hardtail O.Nine. Právě on se pro Meridu stává vstupenkou do klubu vyvolených, kteří dokáží vyrobit sériový MTB rám s hmotností pod jeden kilogram.</p>

Tento nejmladší přírůstek do rodinky špičkových sportovních strojů Meridy, vážící jen lehce přes osm kilogramů, by si přitom mohl stejně jako řada jeho předchůdců a blízkých příbuzných do svého pomyslného pasu jako místo původu nechat zapsat Evropu, konkrétně Německo. Zde totiž již několik let sídlí a funguje vývojové středisko Meridy, ktersé vede ze stránek Vela mnohým čtenářům jistě známý konstruktér Jürgen Falke. Zde také, konkrétně ve městě Esslingen, sídlí Technická univerzita, která se podílela na vývoji vyhodnocováním dat získaných z měřeních při ostrém nasazení prototypů v praxi.

To krom jiného dokazuje, že O.Nine rozhodně nevznikal pouze jako sterilní virtuální projekt na kreslicím plátně či v laboratořích hemžících se pracovníky v bílých pláštích, nýbrž finálnímu představení předcházelo intenzivní praktické testování a hlavně měření v podmínkách simulujících závodní nasazení. Hlavním testovacím jezdcem byl člen závodního týmu Multivan Merida Moritz Milatz, který prototyp osazený poměrně obsáhlou sadou čidel vozil na závodech v rámci německého národního šampionátu XC. Získaná data následně posloužila jako vodítko pro úpravu a optimalizaci jednotlivých částí rámu. Praktickým výstupem je například asymetrická konstrukce zadní stavby, která nespočívá v do očí bijících rozdílných průměrech trubek na jedné a druhé straně, ale především v odlišnostech síly stěny, vrstvení materiálu a orientace vláken. Díky tomu by zadní stavba měla být schopna co nejefektivněji zachytit a přenést či zpracovat různé síly, jako jsou ty od pohonu, zadní brzdy, nebo přicházející přes zadní kolo od podkladu.

V březnovém Velu, které vychází 17. února 201, najdete druhý test ze série hvězdných prověrek rubriky Velo stars 2010. Do hledáčku se nám tentokrát dostal MERIDA O.Nine XX. Právě tady si můžete prohlédnout jeho fotografie jako ochutnávku – nahráli jsme je na web i v plném rozlišení, aby vám neunikl žádný detail. V dalším Velu, březnovém, se můžete těšit na Meridu O.Nine XX.

MERIDA O.Nine XX v detailech

Po kliknutí na fotografii se otevře v novém okně prohlížeče v plném rozlišení.

MERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XXMERIDA O.Nine XX

Menu