Upřesněme, že v původní nominované sestavě měl své místo Niner a jeho karbonový hardtail Air 9. Na jeho zapůjčení jsme však marně čekali od počátku sezony a nakonec jsme museli sáhnout po dalším v pořadí. Na šestém místě skončil právě silniční Superior Team Racing. Proč v úvodu článku hovoříme o překvapení? Především proto, že Superior za sebou nechal i silničky mnohem zvučnějších světových jmen, a dále pro fakt, že za ním skončily i některé velmi zajímavé biky – a byť je Velo univerzální z pohledu cyklistických odvětví, jimž se věnuje, přece jen MTB citelně převažuje.
Seznamte se
Ačkoli je v rodném listu modelu Team Racing s velikým nápisem Sup na trubce deklarovaná česká národnost, nelze opominout jeho silné zahraniční geny. Pro stavbu rámu byla použita karbonová vlákna z produkce japonské firmy Toshiba. Celkem strohé informace o použitých technologiích hovoří o obvyklém: jednotlivé vrstvy jsou skládány pod různými úhly, celek je zhotoven technologií monocoque, jeho funkci podporuje tvarování trubek. Každá z nich na své cestě ke spojení s další několikráte mění sílu průřezu a tvar. Zcela nenuceně se pak propojují, žádné monstrózní efekty. Nenápadný šarm podtrhuje i design, vlastně pouhý nápis Sup na spodní rámové trubce a krátké bílé partie na horní. Za pozornost stojí zpracování zadní stavby. Vidlice v ostrém oblouku přechází ve vzpěry, přičemž patky jsou vysazeny vně.
Ultegra královnou
Základem vybavení je sada Shimano Ultegra. Poplatně své vládkyni Dura-Ace má i ona ve vínku technologické vymoženosti, jež jsou jasně identifikovatelné. Tou hlavní je přepracování řadicího mechanizmu pák, postrádajících tak donedávna specifické „opratě“ z bovdenů. Dále je to tvarování klik a ukrytí šroubů držících převodníky na jejich vnitřní část. O kontakt s podkladem se u Superioru starají pláště Schwalbe Ultremo R obuté na setu zapletených kol Fulcrum Racing 1. Řídítka, sedlovka a představec pocházejí z nabídky FSA a sedlo Antares od Fi’zi:ku.