Nejsem si úplně jistý, že někdo, kdo sedlá kolo těžké 14 a něco
kilogramu (podobné zdvihy jako vy), bude ten správný rádce, ale pokusím se
. Píšete, že nezávodíte, ale je nám oběma jasné, že přesto by
nebylo od věci pohybovat se do kopce trochu snáze. Jenže kde začít.
Důležité je přihlédnout k jízdnímu stylu. Pokud se na kopec dřete
o něco více než ostatní, abyste si pak řádně užil možností kola
z kopce, bez ohledu na terén, je třeba k tomu přihlédnout. Nejlepší by
totiž bylo odlehčit kola, ale musí zůstat dostatečně odolná do
náročnějšího terénu. Zkuste sundat ta vaše, zvážit je bez plášťů a
porovnat hmotnosti s nějakými jinými. Vyhněte se ale volbě lehkých setů
pro XC závody. Pokud zjistíte, že rozdíl je citelný, kupte nová kola.
Doporučit mohu celou řadu značek – Shimano, Mavic, WTB, Fulcrum… Vaše
stávající obutí možná má drátovou patku, zkuste tedy patku
kevlarovou – ale opět pozor, zůstaňte stále u bytelnějších verzí pro
enduro. Výměnu kol za lehčí zřejmě pocítíte, pokud rozdíl ve hmotnosti
bude větší. A dál? Dál půjdete po gramech za nemalé peníze. A že
byste těch pár drahých gramů výrazněji pocítil, to si netroufám říci.
Podle mne kilogram za 15 000 Kč nestojí. Na místě možná bude v budoucnu
zvážit, zda pro vás není lepší volbou lehčí full, třeba trail bike se
120 mm – zda vám nepřinese více. Jsou to velmi schopná kola.
Přemýšlím do budoucna podobně
Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT