Budoucnost Stezky železné opony

16.12.2009
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2009-12-16T09:11:42 --> <p>Na mezinárodní konferenci ke Stezce železné opony a Zelenému pásu, která se konala 9. prosince v maďarské Šoproni, prezentovala Nadace Partnerství projekty Cyklisté vítáni a mezinárodní cykloturistickou akci Naturathlon. Na 130 zástupců vlád, krajů, obcí a NNO z Česka, Slovenska, Maďarska, Rakouska, Německa, Slovinska a Chorvatska se zde sešlo, aby pod záštitou Evropské komise diskutovalo o budoucnosti Stezky železné opony.</p>

„Jsme rádi, že jsme mohli prezentovat úspěšné projekty z programu Greenways na mezinárodní scéně a že se nám podařilo pozvat i zástupce českých krajů, kterými stezka prochází. Budeme s nimi spolupracovat zejména na vyznačení trasy mezinárodním značením a na společném marketingu. Stezka železné opony byla totiž oficiálně vybrána jako trasa číslo 13 evropské sítě EuroVelo,” řekl koordinátor projektu Středoevropský zelený pás/Stezka železné opony za ČR Daniel Mourek z Nadace Partnerství.

„Jsme rádi, že jsme mohli prezentovat úspěšné projekty z programu Greenways na mezinárodní scéně a že se nám podařilo pozvat i zástupce českých krajů, kterými stezka prochází. Budeme s nimi spolupracovat zejména na vyznačení trasy mezinárodním značením a na společném marketingu. Stezka železné opony byla totiž oficiálně vybrána jako trasa číslo 13 evropské sítě EuroVelo,” řekl koordinátor projektu Středoevropský zelený pás/Stezka železné opony za ČR Daniel Mourek z Nadace Partnerství.

„Stezka železné opony bude primárně určena cykloturistům, ale chtěli bychom se zasadit o to, aby ve středoevropském Zeleném pásu byly vytyčeny i obdobné dálkové trasy pro pěší, jezdce na koních, případně vodáky,” řekl koordinátor programu Greenways Nadace Partnerství Juraj Flamik. „Díky zkušenostem s managementem a marketingem dálkových tras v ČR chceme iniciátorům této myšlenky v čele s poslancem Evropského parlamentu, Michaelu Cramerem, nabídnout své know-how nejen v ČR, ale i v rámci konsorcia sesterských středoevropských nadací,” dodal Flamik.

Hostitelské Maďarsko na konferenci mimo jiné prezentovalo první výsledky strategie rozvoje cyklistické dopravy. Na její realizaci v období 2007–2013 vyčlenila z fondu dopravní infrastruktury maďarská vláda na české poměry závratných 6,5 miliardy Kč. Pro srovnání – česká vláda plánuje uvolnit ze státního fondu dopravní infrastruktury z celkových 96 miliard Kč pouhých 180 milionů Kč pro oblast cyklistiky. Součástí měřitelných výstupů je například navýšení podílu cyklistiky v dopravě z 2–3 % na 10 % nebo zvýšení podílu cykloturistů ze zemí EU z dnešního jednoho na čtyři procenta. Na setkání v Šoproni se také diskutovalo o zavedení certifikace Cyklisté vítáni na území Maďarska. „Těší nás zájem o naši úspěšnou certifikaci a ochotu používat kritéria i loga certifikace podle českého modelu. Maďarsko by se tak mohlo stát již čtvrtou zemí v našem regionu, která český model následuje,” dodal Flamik.

(ls)
zdroj: www.nadacepartnerstvi.cz

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu