Nový systém umožňuje jednoduše zmapovat cestu každého pláště na trhu. „Pomocí kódu můžeme v případě potíží přesně zjistit, kdy byl plášť vyroben a komu byl prodán,” říká Bernd Hopp, německý ředitel prodeje. Důležitou motivací k zavedení systému je snaha ochránit vlastní dealerskou síť před konkurencí, která vzniká únikem plášťů určených pro OEM trh, tedy k přímé montáži na kola v továrnách. Právě tyto černé tunely bývají nejčastěji zdrojem levnějších plášťů nabízených například v e-shopech. K rozběhu systému je potřeba vybavit všechny velkoobchodníky příslušným zařízením, což ještě nějakou dobu potrvá, a také vyprodat stávající neoznačené zásoby.
Ale pláště řady Evolution, které v současné době odchází do OEM sítě, již mohou být vystopovány. V brzké době se stane čárový kód nutností, například pokud budete chtít uplatnit reklamaci. Pláště s úmyslně poškozeným kódem nebo pláště, u nichž vznikla vada nesprávným použitím zaviněným absencí návodu, nebudou při reklamaci vyměněny.
Karel Kuchler
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT