TESTNOVINKY 2008 – MARZOCCHI, Itálie

21.6.2007
<p>55× enduro action!<br /> <br /> Rok se s rokem sešel a je tu opět podzim. Tahle fráze je děsivá, je tolikrát a při všech možných příležitostech užívaná, až vás dokáže rozčílit. Je ale platná a asi nejtrefnější. Stejně jako loni, předloni i předpředloni jsme touhle dobou osedlali kola vybavená novým odpruženým náčiním Marzocchi, tentokrát pro sezonu 2008 a v italském středisku Cortina d’Ampezzo. Přinášíme z něj fotografie a krátký text, více najdete v tištěném Velu.</p>

Kolo nastavené od Vanderhama
Testování nových biků a komponentů na ně je čím dál šílenější. Marzocchi představilo nové XC vidlice, ale protože současně nám bylo předvedeno i odolnější náčiní, bylo rozhodnuto: Kdo chce XC, může, cest kolem hory bylo opravdu dost, ale nemnoho novinářů toho využilo. Zábavné trailování je prostě fajn a zároveň prověří jak techniku, tak i fyzičku. Italové pro zájem cyklistů vyznačili v Cortině tři úplně čerstvé traily zaříznuté v hoře a my je mohli vyzkoušet jako jedni z prvních.
Své testovací jízdy jsem strávil ve společnosti zmíněného tlumiče Roco a žhavé novinky, vidlice 55. Ale zkusit se má vše, takže jsem i dvakrát objel horu, kde bylo příjemné snížit zdvih a makat zpět do města. Fifty five je nářadí pro velký kluky a určitě ne jen zmenšená 66 – má její vlastnosti a přitom mnohé navíc pro výjezdy k oněm různým prvosjezdům nebo trailům. Čemukoliv. Je drobnější, má regulovatelný zdvih mezi 120–165 mm, kompletně kontrolovatelné nastavení (podle modelu více či méně), je výrazně lehká: nejvyšší ATA atakuje 2,1 kg, má novou rychle rozebíratelnou pevnou osu QR WLF. Na výběr je podle varianty vzduch nebo pružina, vždy s 35mm vnitřníma nohama a pro šestipalcový kotouč (maximum 8“). ATA je 125–165mm, ETA 160mm, ATA 2 nabízí plynulé nastavení mezi 120–160 mm, TST 2 pevných 140 mm nebo 160 mm a nejnižší R taktéž 140 mm nebo 160 mm.
55 není kategorie jako 66 nebo RockShox Totem a ani se o to nesnaží. Směřuje rozhodně do kategorie agresivního backcountry, kde zatím vévodí Fox 36 a RockShox Lyric.
Vzal jsem si k testování model 55 ATA a rozhodl se jej prověřit, jak jen to půjde. Vzhledem k tomu, že jsem bydlel na pokoji s Thomasem Vanderhamem, tak jsem měl o kvalitní nastavení postaráno. Thomas už jezdil minulý den, takže traily znal. Tudíž hned, jak jsem dotlačil půjčeného Santa Cruze Bullita na pokoj, se do něj odpočívající Thomas pustil. Za chvíli jsem měl předek i zadek – Roco TST R – vyladěné přímo pro traily, na které jsem se chystal.
Moje postřehy? Nadšení! Roco byl naprosto bez připomínek. Sám doma vozím pružinu, ale za takhle fungující tlumič bych jej bez váhání vyměnil. To se o jiných dobrých vzduchových tlumičích, které jsem kdy zkoušel, rozhodně říct nedalo. Nutno uznat, že záměr konstruktérů dostat se u vzduchové varianty k citlivosti a linearitě pružiny se podařil. Tlumiče jsou citlivé vskutku sametově. Velmi mě překvapil. Chod byl ukázkový. Je vidět, že jak RockShox, tak Marzocchi se zaměřili na odtrhnutelnost tlumičů z nečinnosti a kontrolu chodu, aby se co nejvíce přiblížili pružinovým vlastnostem a zbavili se v této kategorii onoho vzduchového neduhu necitlivosti.
S vidlicí fifty-five z kopce můžete vyvádět, co zvládnete. Co nezvládnete nebo přeženete, dokáže 55 ještě zachránit a zábava může pokračovat. Na trailech kolem hory se osvědčila možnost snížení zdvihu na 125 mm, byla to značná úleva. Tuhost celku je výborná, bez připomínek. Nízká hmotnost je krásná – najednou je strašně znát, jak moc dokáže hmotnostní dieta pomoci, když zůstane zachována tuhost. Vedení kola je mnohem snazší blablabla… Tahle vidlice jakoby byla tou, která na trhu dosud chyběla. Je to kousek pro velký kluky do velkých hor, co se nebojí rvát se s výjezdem, ani pokoušet vlastní limity ve sjezdech.
Robyn Trnka
Foto: Rony Kiaulehn

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu