Vývojáři Spešlu a guru odpružení Horst Leiner (vynálezce
čtyřčepového zavěšení známého pod zkratkou FSR) se snažili vyřešit
letitý problém celoodpružených kol a to pohupování v záběru,
obzvláště při jízdě ze sedla. Jejich odpovědí má být tzv. Brain
technologie použitá na rámech a kolech Epic. Ta při jízdě na hladkém
povrchu uzamyká tlumič, takže ten nereaguje na sílu vyvolanou jezdcem. Při
nárazu (síle od povrchu) se tlumič odemkne a po celou dobu nerovností
pracuje jako normální tlumič, aby se při přejezdu na hladký povrch opět
mohl uzamknout. Tak se stává aktivní pouze když to terén vyžaduje a jinak
se chová jako hardtail. Tlumič vytvořil ve spolupráci s inženýry spešlu
sám Bob Fox a jeho firma jej také bude sériově vyrábět.
Epic má být čistě XC závodní kolo. Uchovává si díky ubrání materiálu
na zadní stavbě stejnou hmotnost jako loňský FSR xc rám, oproti jiným
odpruženým kolům má nižší těžiště a větší tuhost na zadní
stavbě.
První modely už jsou ve výrobě a k dispozici v USA by měly být
uprostřed léta. Uvidíme, kdy se tato novinka dostane i k nám.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT