Za mnohé hovoří zkratka DRS (Drag Reduction Systém) v názvu. Nedopřát ani píď prostoru pro odpor vzduchu je zde promítnutá do absolutní integrace doplňků, jako je představec, brzdy, ale i „kapotování“ zadního kola. Na finální podobě tohoto stroje se totiž spolu s techniky značky Lapierre a mechaniky týmu FDJ podíleli i letečtí inženýři firmy Pulsaéro.
Podle prvních informací je kompletně změněna i geometrie stroje, začleňující mimo jiné celkové snížení rámu při zachování délky horní rámové trubky. Z technických detailů zaujme navýšení tuhosti zadní stavby o 30%, hmotnost kompletního kola v týmové specifikaci se pak pohybuje na hranici 8,1 kg (velikost M). Pro možnost úpravy dle vlastních priorit jsou dispozici tři délky představce (65/85/155 mm) a celkový rozsah pro předozadní pozici sedla je 10 cm.
Hlavními testovacími jezdci, kteří v průběhu podzimu prověřovali stroj na velodromu v Roubaix a větrném tunelu, byli Steve Morabito a Thibaut Pinot.
(tz)
Foto: archiv Lapierre
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT